کباب تابه ای

بعضی اوقات ممکن است نخواهید زمان زیادی را پای اجاق بگذارید؛ اما از طرف دیگر، دلتان هم نمی‌خواهد غذای خوشمزه را فراموش کنید. در این شرایط، کباب تابه ای یکی از گزینه‌هایی است که زحمت زیادی ندارد و با وجود آسان بودن طرز تهیه، بسیار خوشمزه است. در ادامه این مطلب دسپخت، روش پخت کباب تابه ای مناسب برای ۴ نفر را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد اولیه لازم برای کباب تابه ای

نام مواد مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده ۴۰۰ گرم
پیاز بزرگ ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
گوجه فرنگی ۴ عدد
سیب‌زمینی ۳ عدد متوسط
آبلیمو به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
کباب تابه‌ای
طرز تهیه کباب تابه‌ای

طرز تهیه کباب تابه ای

مرحله اول:

پیازها را در یک کاسه بزرگ رنده کنید. ممکن است با انجام این کار، پیازها آب داشته‌باشند. آب آن‌ها را دور بریزید و سپس، گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را هم روی گوشت بریزید و همه موارد را با هم ترکیب کنید. همه آن‌ها را به‌خوبی با هم ورز دهید تا یکدست شوند. اگر عجله‌ای ندارید، برای مدتی گوشت را در یخچال بگذارید.

مرحله دوم:

بعد از این‌که گوشت را از یخچال بیرون آوردید، آن را کف تابه بریزید. گوشت را طوری در تابه پخش کنید که تمام قسمت‌ها اندازه یکسانی داشته‌باشند. سپس، زیر تابه را روشن کنید و در آن را ببندید. اجازه دهید گوشت‌ها به‌خوبی پخته شوند. فقط شعله زیر تابه زیاد نباشد که باعث سوختن کباب‌ها می‌شود.

مرحله سوم:

معمولا نیم ساعت طول می‌کشد تا یک طرف کباب‌ها سرخ شوند. بعد از این‌که طرف پایینی کباب‌ها به قدر کافی سرخ شوند، آن‌ها را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. برای این کار کفگیر مناسب است و کف تابه را هم خراب نمی‌کند.

مرحله چهارم:

بعد از این‌که کباب را برش زدید، هر تکه کوچک را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم به‌خوبی سرخ شوند.

مرحله پنجم:

رب گوجه فرنگی را در یک تابه دیگر و در روغن سرخ کنید. با این کار، بوی خامی رب از بین می‌رود و رنگ بهتری می‌گیرد. فقط حواستان باشد رب نسوزد؛ چون بوی تلخی می‌گیرد که باعث خراب شدن مزه کباب تابه ای می‌شود.

مرحله ششم:

به رب، آب جوش و ادویه اضافه کنید و آن را روی کباب‌ها بریزید. گوجه فرنگی‌ها را هم به کباب‌ها اضافه کنید. اگر مایل بودید کمی زعفران دم‌کرده هم روی آن‌ها بریزید.

مرحله هفتم:

سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید و به شکل خلالی خرد کنید. با شستن و آبکش کردن، نشاسته اضافه آن را بگیرید. سپس، آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. بعد از آماده شدن کباب‌ها، سیب‌زمینی‌ها را در کنار ظرف آن‌ها بریزید و نوش جان کنید.

کباب تابه‌ای
طرز تهیه کباب تابه‌ای

نکته‌های بهتر درست کردن کباب تابه ای

  • می‌توانید این غذا را به همراه نان یا برنج نوش جان کنید.
  • اضافه کردن چند قاشق آبلیموی تازه طعم کباب‌ها را بهتر می‌کند.
  • برای زیبایی بیشتر می‌توانید ترکیبی از گوشت قرمز و مرغ را انتخاب کنید تا کباب دو رنگ شود.
  • برای این‌که آب گوشت‌ها سریع تمام نشوند و گوشت خشک نباشد، شعله زیر آن را کم نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا