کباب برگ

کباب برگ یکی از انواع کباب‌ها است که مواد اولیه‌اش با بقیه همتاها تفاوتی ندارد؛ اما روش درست کردن حساس آن باعث می‌شود که افراد کمی به سراغ این کار بروند و این غذا را تنها در رستوران امتحان کنند؛ اما اگر شما عاشق این غذا هستید و دلتان می‌خواهد آن را درست کنید، طرز تهیه آن را در این مطلب دسپخت بخوانید. برایتان می‌گوییم که با چه موادی این غذا را خوشمزه درست کنید و سپس، از نکات لازم برای لذت بردن بیشتر از این غذا می‌گوییم.

مواد اولیه لازم برای کباب برگ

نام مواد مقدار لازم
گوشت راسته گوسفندی ۱ کیلوگرم
پیاز ۲ عدد
روغن زیتون به اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
کره ۱۰۰ گرم
زعفران دم‌کرده ۳ قاشق غذاخوری
کباب برگ
طرز تهیه کباب برگ

طرز تهیه کباب برگ

مراحل زیر را مو به مو اجرا کنید تا یک غذای بی‌نظیر و خوشمزه درست کنید.

مرحله اول:

در ابتدا باید گوشت را مزه‌دار کنید. برای این کار، پیازها را به شکل خلالی خرد کنید و در ظرف مناسب بریزید. سپس، مقداری فلفل سیاه به آن اضافه کنید و گوشت را داخلش بگذارید. در ظرف را ببندید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شود. هر چقدر مدت این کار طولانی‌تر باشد، گوشت مزه بهتری می‌گیرد.

مرحله دوم:

گوشت را از یخچال بیرون آورید و به ضخامت نیم سانتی‌متری ببرید. این کار را با دقت و آرام انجام دهید تا گوشت از هم جدا نشود. سپس، با پشت چاقو تعدادی ضربه به آن بزنید تا کمی نازک‌تر شود اما توجه داشته‌باشید که تکه‌های گوشت وا نرود؛ چون با این کار سیخ زدن سخت می‌شود.

مرحله سوم:

روی تخته به‌آرامی گوشت‌ها را به سیخ بکشید و سپس، نمک به آن اضافه کنید. حالا به سراغ ذغال بروید و سیخ‌ها را روی آن بگذارید و بعد از این‌که کمی گوشت‌ها سفت شدند، آن‌ها را برگردانید.

مرحله چهارم:

زمانی‌که کباب برگ شما آماده شد، مقداری کره و زعفران دم‌کرده را با هم مخلوط کنید و با قلم‌مو روی کباب‌ها بکشید. این کار علاوه بر نرم نگه داشتن آن‌ها، باعث می‌شود که مزه خوبی هم به خود بگیرند. بعد از پختن، آن‌ها را از روی ذغال‌ها بردارید و با برنج کته یا آبکش نوش جان کنید.

کباب برگ
طرز تهیه کباب برگ

نکته‌های بهتر درست کردن کباب برگ

  • در کنار این کباب، گوجه فرنگی کبابی هم خوشمزه می‌شود.
  • اگر ادویه دیگری دوست دارید، می‌توانید اضافه کنید. این کار به سلیقه شما بستگی دارد.
کباب برگ
طرز تهیه کباب برگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا