ژله بستنی

ژله از بهترین دسرهایی است که می‌توان بعد از یک وعده سنگین غذایی خورد که بعد از آن احساس سبکی کنید. تهیه و شکل ساده آن باعث می‌شود خیلی از افراد از معجزه آن دست بردارند و به سراغ دسرهای مختلف دیگر بروند؛ اما شما می‌توانید با تهیه آن به‌صورت دیگری، یک دسر بی‌نظیر برای مهمان خود آماده کنید. در ادامه طرز تهیه ژله بستنی را به شما آموزش می‌دهیم که تهیه رولی و ساده آن سفره شما را زیباتر از گذشته می‌کند. در اوقات دیگری هم می‌توانید طرز تهیه ژله با شیر را داشته‌باشید که دسرتان از سادگی فاصله بگیرد.

مواد اولیه لازم برای ژله بستنی

نام مواد مقدار لازم
بستنی وانیلی ۲ لیوان
پودر ژله با طعم دلخواه ۲ بسته
آب جوش ۲ لیوان
ژله بستنی
طرز تهیه ژله بستنی

طرز تهیه ژله بستنی

 

مرحله اول:

پودر ژله را در یک ظرف استیل بریزید و سپس، کمی آب جوش به آن اضافه کنید. در قابلمه دیگری تا نصف آب بریزید و روی شعله قرار دهید تا به جوش آید. ظرف ژله را روی آن بگذارید تا تمام ذرات آن آب شوند. به این روش بن‌ماری می‌گویند که ژله به‌صورت غیرمستقیم روی حرارت قرار می‌گیرد و به‌آرامی در آب حل می‌شود.

مرحله دوم:

برای تهیه ژله ساده باید یک لیوان آب سرد و جوش را با آن هم بزنید. در این مدل به جای آب سرد، بستنی آب‌شده را به آن اضافه کنید. البته اول اجازه دهید ژله از حرارت بیفتد و داغ نباشد. وقتی بستنی را اضافه کردید، تکه‌های سفیدرنگی روی آن تشکیل می‌شود که به دلیل بافت بستنی است.

مرحله سوم:

سینی بگذارید و روی آن را با سلفون بپوشانید. مواد ژله بستنی را به‌آرامی در سینی بریزید و اجازه دهید مواد در همه قسمت‌ها یکدست باشند. سپس، آن را در یخچال بگذارید تا سرد و سفت شود.

مرحله چهارم:

بعد از یک ساعت، ژله بستنی را بیرون بیاورید و به‌صورت نواری برش بزنید. سپس، هر برش را به‌آرامی رول کنید. آن‌ها را در هر ظرفی که دوست دارید، بریزید. حالا ژله بستنی رولی در اختیار شما است تا نوش جان کنید.

روش دوم:

به جای ریختن ژله در سینی و رول کردن آن، می‌توانید همه ژله را در یک ظرف بریزید و به شکل یک‌جا نوش جان کنید. در این روش، یک ژله با رنگ و طعم دیگر را ساده درست کنید. سپس، آن را به مکعب‌های کوچک برش بزنید و در آن بریزید.

نکته‌های بهتر درست کردن ژله بستنی

  • در ژله می‌توان به جای آب سرد، شیر هم ریخت.
  • ژله بستنی را می‌توانید به‌صورت رنگارنگ درست کنید. تنها کافی است از ژله با چند طعم مختلف استفاده کنید. بعد از درست کردن هر لایه هم آن را در یخچال بگذارید تا به‌طور کامل سرد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا