چیزکیک شکلاتی

اکثر افراد چیزکیک را به همان مزه ساده و رنگ سفید می‌شناسند؛ اما این دسر را هم می‌توان به شکل‌های مختلف مانند چیزکیک شکلاتی تهیه کرد؛ یعنی، اضافه کردن خوراکی‌های گوناگون به آن، یک دسر تازه به شما هدیه می‌دهد. در این مطلب دسپخت، برایتان طرز تهیه چیزکیک شکلاتی را آورده‌ایم و برایتان می‌گوییم چطور این دسر را بی‌نقص درست کنید.

مواد اولیه لازم برای چیزکیک شکلاتی

نام مواد مقدار لازم
بیسکوئیت کاکائویی ۲ بسته
کره ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
شکلات ۳۰۰ گرم
چیزکیک شکلاتی
طرز تهیه چیزکیک شکلاتی

طرز تهیه چیزکیک شکلاتی

 

مرحله اول:

همه مواد یخچالی مانند کره، خامه و پنیر را بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شوند. سپس، بیسکوئیت‌ها را خرد کنید. برای این کار می‌توانید از گوشت‌کوب یا مخلوط‌کن استفاده کنید.

 

مرحله دوم:

حالا کره را آب و به بیسکوئیت‌ها اضافه کنید. به‌خوبی هم بزنید تا این مخلوط شکلی شبیه به خمیر به دست بیاید. این خمیر را کف یک قالب کمربندی بریزید و با پشت قاشق یا لیوان خوب فشار دهید. بعد از یکدست شدن، آن را داخل یخچال بگذارید.

 

مرحله سوم:

پودر کاکائو، نصف پنیر و نصف خامه را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. مقداری هم از شکلات را آب و به آن‌ها اضافه کنید. هم بزنید تا خامه‌ای جدید با رنگ قهوه‌ای به‌دست بیاید. قالب چیزکیک را از یخچال بیرون آورید و این ماده را روی آن بریزید. سپس، همه سطح آن را صاف کنید و دوباره در یخچال بگذارید.

 

مرحله چهارم:

بقیه خامه را داخل تابه بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید تا به جوش بیاید. سپس، زیر آن را خاموش و باقی‌مانده شکلات را به آن اضافه کنید. کمی که صبر کنید، شکلات شروع به آب شدن می‌کند. چیزکیک را از قالب دربیاورید و این را روی آن بریزید. البته اگر سطح قالب جا دارد، می‌توانید قبل از درآوردن از قالب، این گاناش را روی آن بریزید و بعد از سفت شدن، از قالب دربیاورید.

چیزکیک شکلاتی
طرز تهیه چیزکیک شکلاتی

نکته‌های بهتر درست کردن چیزکیک شکلاتی

  • به جای پنیر ماسکارپونه، پنیر خامه‌ای با نمک کم هم قابل‌استفاده است.
  • اگر می‌خواهید چیزکیک شکلاتی شما چندان شیرین نباشد، از شکلات با درصد تلخی بالاتر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا