چیزکیک با ژله

بعضی اوقات ممکن است بخواهید چیزکیک را از حالت ساده درآورید. تهیه چیزکیک با ژله یکی از راه‌هایی است که علاوه بر خوشمزگی فوق‌العاده، ظاهر زیبایی هم به دسر شما می‌دهد و میز مهمانی شما را خوش‌رنگ‌تر می‌کند. اما چطور این کار را انجام دهید که این شیرینی هم خوشمزه و هم زیبا باشد؟ در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه چیز کیک با ژله را به‌طورکامل در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای چیزکیک با ژله

نام مواد مقدار لازم
بیسکوئیت ۲ بسته
کره آب‌شده ۱۰۰ گرم
شکر ۲/۳ پیمانه
پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
آب جوش ۲ پیمانه
ژله با طعم دلخواه ۱ بسته
میوه دلخواه مانند توت فرنگی ۱۰ عدد
آب سرد ۱ پیمانه
چیزکیک با ژله
طرز تهیه چیزکیک با ژله

طرز تهیه چیزکیک با ژله

 

مرحله اول:

کره را آب و بیسکوئیت را خرد کنید. سپس، برای مخلوط کردن آن‌ها از مخلوط‌کن کمک بگیرید تا همه مواد یکدست شوند. کف و دیواره‌های قالب کمربندی خود را با کره چرب کنید و این مواد را داخل آن بریزید. آن را به‌خوبی فشار دهید تا کاملا به هم بچسبند. سپس، آن را داخل یخچال بگذارید تا خود را بگیرد.

مرحله دوم:

یک پیمانه آب جوش را با پودر ژلاتین مخلوط کنید و هم بزنید تا تمام دانه‌های آن حل شوند. سپس، به سراغ تهیه طبقه دوم چیزکیک بروید و خامه، پنیر خامه‌ای و شکر را با وانیل مخلوط کنید. این مواد را به‌خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. سپس، ژلاتین را به آن اضافه کنید و روی لایه اول چیزکیک بریزید.

مرحله سوم:

بعد از ریختن مواد، آن را دوباره برای چند ساعت در یخچال بگذارید. می‌توانید در این مرحله مقداری میوه هم داخل لایه دوم بچینید. این مورد به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله چهارم:

برای لایه سوم چیزکیک با ژله به سراغ آماده کردن ژله بروید. ژله را در یک ظرف بریزید و با آب جوش مخلوط کنید تا تمام ذرات آن آب شوند. اگر متوجه شدید که هنوز ذرات در آن مایه هستند، ظرف را روی حرارت غیرمستقیم آب جوش بگذارید تا آب شود. سپس، آب سرد را به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم:

ژله را روی لایه دوم بریزید و بهتر است این کار را به‌آهستگی انجام دهید تا لایه‌های پایینی خراب نشوند. سپس، دوباره این دسر را داخل یخچال بگذارید تا لایه سوم هم آماده شود. بعد از گذشت چند ساعت، دسر شما آماده است تا آن را از قالب درآورید و نوش جان کنید.

چیزکیک با ژله
طرز تهیه چیزکیک با ژله

نکته‌های بهتر درست کردن چیزکیک با ژله

  • از هر طعم ژله می‌توانید برای تهیه این دسر استفاده کنید.
  • بیسکوئیت پتی‌پور و ساقه طلایی برای این دسر مناسب هستند.
  • برای مناسبت‌های عاشقانه مانند ولنتاین، ژله‌های رنگ قرمز مانند توت فرنگی انتخاب خوبی به حساب می‌آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا