چیزکیک

همیشه دسر به خوردن خوراکی‌های شیرین خلاصه نمی‌شود. می‌توانید چیزکیک درست کنید و دسرتان را از حالت همیشگی خارج کنید. چیزکیک یکی از دسرهایی است که افراد فراری از شیرینی از دیدن آن خوشحال می‌شوند. برای مهمانی‌های بعدی خود به سراغ این کیک متفاوت و خوشمزه بروید. در ادامه، طرز تهیه چیزکیک ساده را در اختیارتان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم چطور می‌توانید آن را در خانه به شکل مجلسی و کافی‌شاپی درست کنید.

مواد اولیه لازم برای چیزکیک

نام مواد مقدار لازم
بیسکوئیت پتی پور/ ساقه طلایی ۲۵۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۴۰۰ گرم
کره ۸۰ گرم
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
چیزکیک
طرز تهیه چیزکیک

طرز تهیه چیزکیک

مرحله اول:

در مرحله اول باید بیسکوئیت‌ها را خرد کنید. برای این کار می‌توانید به سراغ غذاساز یا مخلوط‌کن بروید که کارتان را راحت می‌کند. اگر به این موارد دسترسی ندارید، آن‌ها را در یک پلاستیک زیپ‌دار بریزید و با گوشت‌کوب خرد کنید. طوری‌که تمام قسمت‌های آن‌ها پودر شوند.

مرحله دوم:

کره را آب و با بیسکوئیت‌های خردشده مخلوط کنید. باید تمام بیسکوئیت‌ها حالت چسبناکی پیدا کنند. سپس، کف قالب کمربندی خود پلاستیک بگذارید و این ترکیب را روی آن بریزید. با کف لیوان یا قاشق آن‌ها را فشرده کنید؛ طوری‌که تمام قسمت‌ها ضخامت یکسانی داشته‌باشند. سپس، ترکیب را در یخچال بگذارید تا با خنک شدن کره، به‌خوبی بهم بچسبند.

مرحله سوم:

خامه صبحانه، پنیر خامه‌ای، وانیل و شکر را با هم مخلوط کنید. طوری این همه مواد با هم یکدست شوند. اگر پنیر خامه‌ای شما شور است، آن را بشورید تا مقدار نمک آن کمتر شود.

مرحله چهارم:

ترکیب بیسکوئیت و کره را از یخچال بیرون بیاورید و خامه ترکیب‌شده را روی آن بریزید. همه قسمت‌های آن را صاف کنید تا تمام بخش‌ها ضخامت یکسانی داشته‌باشند. دوباره آن را در یخچال بگذارید تا قسمت خامه‌ای و بیسکوئیتی در هم مخلوط شوند. بعد از چند ساعت چیزکیک را از یخچال درآورید و آن را در ظرفی که دوست دارید، بگذارید.

چیزکیک
طرز تهیه چیزکیک

نکته‌های بهتر درست کردن چیزکیک

  • به جای پنیر خامه‌ای، پنیر ماسکارپونه برای تهیه چیزکیک مناسب است.
  • برای تغییر طعم خامه می‌توانید مقداری پودر کاکائو یا نسکافه به آن اضافه کنید.
  • می‌توانید روی لایه خامه‌ای چیزکیک، یک لایه ژله هم درست کنید. برای این کار، یک بسته ژله را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید. سپس، صبر کنید تا از حرارت بیفتد. در نهایت، آن را به‌آرامی روی چیزکیک خود بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا