پنکیک ژاپنی

اگر به کیک یا پنکیک ژاپنی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که رنگ روشنی دارند و پف آن‌ها بیشتر از بقیه است. درست کردن این مدل دسر کار سختی نیست و تنها لازم است دستور پخت آن را موبه مو اجرا کنید. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه این دسر را برایتان آورده‌ایم و به شما می‌گوییم چطور آن را مانند عکس‌ها با پف زیاد درست کنید.

مواد اولیه لازم برای پنکیک ژاپنی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شیر ۱/۲ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پنکیک ژاپنی
طرز تهیه پنکیک ژاپنی

طرز تهیه پنکیک ژاپنی

 

مرحله اول:

همه مواد را نیم ساعت قبل از شروع کار بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شوند. حالا زرده و سفیده تخم مرغ را هم جدا کنید و با همزن، سفیده را بزنید تا حالت خامه‌ای و سفتی پیدا کند. بعد از این‌که به این مرحله رسید، نباید با برگرداندن ظرف، مواد بریزد. در این زمان، آن را داخل یخچال بگذارید و به سراغ بقیه کارها بروید. دمای پایین بافت آن را به‌خوبی حفظ می‌کند.

مرحله دوم:

زرده، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید. بعد از این‌که یکدست شدند، روغن مایع و شیر را به‌ترتیب اضافه کنید. بعد از ریختن هر یک، مواد را به‌خوبی هم بزنید.

مرحله سوم:

آرد را با بیکینگ پودر الک و به مواد اضافه کنید. به‌آرامی هم بزنید تا پف پنکیک از بین نرود. حالا نوبت به اضافه کردن سفیده می‌رسد. این مرحله را هم به‌آرامی انجام دهید تا پف مواد حفظ شود.

مرحله چهارم:

تابه‌ای را روی حرارت بگذارید و با ملاقه یا قیف، مقداری از مواد را بعد از داغ شدن، داخل آن بریزید. بین ۳ تا ۵ دقیقه زمان بدهید تا یک طرفش سرخ شود. اگر کفگیر را به زیرش بزنید و مواد به‌راحتی جدا شود، زمان برگرداندن رسیده‌است. برگردانید و اجازه دهید سمت دیگر هم به‌خوبی سرخ شود. این کار را تا تمام شدن تمام مواد انجام دهید.

پنکیک ژاپنی
طرز تهیه پنکیک ژاپنی

نکته‌های بهتر درست کردن پنکیک ژاپنی

  • اگر وانیل ندارید، کمی گلاب به مواد اضافه کنید.
  • هر اندازه تخم مرغ بیشتر باشد، پنکیک‌ها پف بیشتری خواهندداشت.
  • برای تزئین، پودر قذند، شکلات آب‌شده، عسل یا مربا می‌تواند انتخاب درستی باشد.
  • اگر می‌خواهید ظاهر متفاوتی داشته باشند، یک قاشق چای‌خوری پودر کاکائو به نصف مواد اضافه کنید تا پنکیک‌های دو رنگ داشته‌باشید.
  • ریختن خامه روی این دسر ظاهر جذاب و خوشمزه‌ای به آن می‌دهد. طرز تهیه خامه برای کیک را حتما یاد بگیرید. همین‌طور، طرز تهیه خامه با سفیده تخم مرغ هم می‌تواند به شما کمک کند دسر فوق‌العاده‌ای داشته‌باشید.
پنکیک ژاپنی
طرز تهیه پنکیک ژاپنی
پنکیک ژاپنی
طرز تهیه پنکیک ژاپنی
پنکیک ژاپنی
طرز تهیه پنکیک ژاپنی
پنکیک ژاپنی
طرز تهیه پنکیک ژاپنی\ن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا