پفیلا

اسم تنقلات که می‌آید، اکثر افراد گمان می‌کنند که آن‌ها ناسالم هستند و افرادی که رژیم دارند، نمی‌توانند بخورند؛ اما پفیلا یکی از خوراکی‌های سالمی است که می‌توانید آن را در زمان کم و به‌آسانی درست کنید. در این مطلب دسپخت، به شما می‌گوییم که چطور آن را تهیه کنید که خراب نشوند و آن را مانند بسته‌بندی‌های بازاری در مزه‌های مختلف درست کنید

مواد اولیه لازم برای پفیلا

نام مواد مقدار لازم
ذرت بوداده ۳ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
نمک به اندازه دلخواه
پفیلا
طرز تهیه پفیلا

طرز تهیه پفیلا

مرحله اول:

قابلمه بزرگی را روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا داغ شود. سپس، کره را داخل آن بریزید تا آب شود.

مرحله دوم:

زمانی‌که کره آب شد، ذرت‌ها را داخل آن بریزید و با قاشق تفت دهید. البته می‌توانید دسته‌های قابلمه را بگیرید و تکان دهید. بعد از چند دقیقه تکان دادن، اگر اولین دانه ذرت پف کرد، در قابلمه را ببندید.

مرحله سوم:

ذرت‌ها سریع شروع به پف کردن می‌کنند اما برای این‌که کف قابلمه نسوزد، چند بار با همان در بسته، آن را تکان دهید که ذرت‌ها جابه‌جا شوند.

مرحله چهارم:

بعد از این‌که همه ذرت‌ها پف کردند و صدای باز شدن آن‌ها تمام شد، در قابلمه را باز کنید و مقداری نمک رویشان بپاشید. سپس، در را ببندید و قابلمه را تکان دهید تا نمک به تمام قسمت‌های آن برسد.

پفیلا
طرز تهیه پفیلا

نکته‌های بهتر درست کردن پفیلا

  • برای طعم پنیری، مقداری پنیر چدار را بعد از آماده شدن، روی ذرت‌ها بپاشید.
  • کمی در قابلمه را باز بگذارید تا ذرت‌ها ترد شوند اما حواستان باشد که کم باشد تا پف‌فیل‌ها بیرون نریزند.
  • بهتر است از قابلمه رویی برای این کار استفاده کنید. ذرت‌ها در قابلمه‌های استیل یا چدن به‌خوبی پف نمی‌کنند.
  • اگر عطر کره را دوست ندارید، می‌توانید روغن مایع سرخ‌کردنی بریزید که بو ندارد یا برای رژیمی‌تر شدن از روغن زیتون استفاده کنید.
  • برای گوجه‌ای کردن، یا مقداری پودر گوجه فرنگی را به همراه نمک به آن اضافه کنید یا در همان ابتدا، کمی سس گوجه فرنگی در کف قابلمه بریزید و سپس، ذرت‌ها را اضافه کنید.
  • اگر می‌خواهید پف‌فیل سرکه‌ای داشته‌باشید، بعد از آماده شدن یک قاشق غذاخوری سرکه را داخل قابلمه بریزید و سپس، در فر یا روی حرارت کتری بگذارید تا رطوبتش گرفته‌شود.
  • برای این‌که ذرت‌ها را به شکل کم‌کالری درست کنید، هیچ روغن یا کره‌ای کف قابلمه نریزید و صبر کنید داغ شود و سپس، ذرت‌ها را بریزید. با این کار، کم‌کالری‌ترین پف‌فیل را خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا