پای سیب

درست است که سیب را می‌توانید در هر فصلی پیدا کنید اما پاییز و سرما فصل مخصوص سیب است. در این زمان، درختان محصول خود را تحویل کشاورزان می‌دهند و فصل پختن غذاهای مختلف با آن فرا می‌رسد. مربای سیب اولین گزینه برای استفاده از این میوه است؛ اما شما می‌توانید با این میوه یک دسر خوش‌عطر یعنی پای سیب را تهیه کنید. بعضی از افراد آن را با خمیر تهیه اما بعضی دیگر، آن را با کیک آماده می‌کنند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه پای سیب را با کیک در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای پای سیب

نام مواد مقدار لازم
سیب ۲ عدد
پودر دارچین به اندازه دلخواه
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر ½ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
آرد ۱/۵ پیمانه
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
کیک پای سیب
طرز تهیه کیک پای سیب

طرز تهیه پای سیب

 

مرحله اول:

سیب را به شکل دلخواه خرد کنید. بعضی از افراد آن را پوست می‌گیرند و به شکل نگین‌های درشت خرد می‌کنند اما افراد دیگری هم هستند که ترجیح می‌دهند آن را با پوست و به شکل خلالی درآورند. بعد از آماده کردن سیب، آن را با مقداری شکر و دارچین کنار بگذارید. اگر هم می‌خواهید سیب‌ها زیر دندان چندان سفت نباشند، ‌آن‌ها را با مقداری آب روی حرارت بگذارید تا بپزند. با این کار، تمام خانه با عطر سیب و دارچین پر می‌شود.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل در یک کاسه بریزید و هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مایه پای سیب حالت کشدار و خامه‌ای پیدا کند. سپس، کره آب‌شده و شیر را به آن اضافه کنید. دوباره مواد پای سیب را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم:

برای تهیه کیک پای سیب باید آرد را ۳ بار الک کنید. بیکینگ پودر را در ظرف آرد بریزید و الک را انجام دهید. سپس، در چند مرحله این ترکیب را به مایه قبلی اضافه کنید. در این قسمت دیگر از همزن کمک نگیرید. بلکه لیسک را بردارید و مواد را به شکل دورانی هم بزنید.

مرحله چهارم:

روی کف و دیواره‌های قالب روغن بریزید و سپس، آرد بپاشید. در ادامه، قالب را برگردانید تا آرد اضافه بیرون بریزد. سیب آماده‌شده را داخل آن بچینید و سپس، مایه کیک را روی آن بریزید. قالب را در فر از قبل گرم‌شده قرار دهید. معمولا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا پای سیب شما آماده شود. قبل از برداشتن قالب از فر، سیخ چوبی بردارید و در کیک فرو کنید. اگر بعد از بیرون آمدن، چیزی به آن نچسبید، کیک شما آماده است.

مرحله پنجم:

برای تزئین پای سیب می‌توانید از هر چیزی استفاده کنید اما پودر قند یک گزینه مناسب برای آن است. اجازه دهید کیک کمی خنک شود و سپس، پودر قند را روی آن بریزید تا آب نشود.

کیک پای سیب
طرز تهیه کیک پای سیب

نکته‌های بهتر درست کردن پای سیب

  • برای تهیه کیک پای سیب می‌توانید سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید.
  • به جای کیک، می‌توانید خمیر تهیه کنید و سیب و دارچین را در لایه میانی دو لایه خمیر بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا