پاناکوتا

به دنبال دستور تهیه دسر آسان می‌گردید؟ اگر بگوییم رسپی آسان‌تر از پاناکوتا وجود ندارد، اغراق نکرده‌ایم. برای تهیه آن تنها کافی است صبور باشید؛ چون بعد از آماده شدن، لازم است اجازه دهید آن‌ها برای چند ساعت در یخچال بمانند و به‌خوبی شکل خود را بگیرند. در ادامه، روش تهیه پاناکوتا را در اختیارتان می‌گذاریم. می‌توانید آن را به‌عنوان دسر و میان‌وعده سبک و آسان درست کنید و لذت ببرید.

مواد اولیه لازم برای پاناکوتا

نام مواد مقدار لازم
خامه ۲۰۰ گرم
شیر ۱ پیمانه
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
شکر نصف پیمانه
ونیل نصف قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو، نسکافه و شکلات به مقدار دلخواه
پاناکوتا
طرز تهیه پاناکوتا

طرز تهیه پاناکوتا

 

مرحله اول:

پودر ژلاتین را با کمی شیر ترکیب کنید و ظرف آن را روی قابلمه‌ای با آب جوشیده بگذارید. حرارت بخار آب به کف ظرف برخورد می‌کند و باعث آب شدن پودر ژلاتین می‌شود که به آن، روش بن ماری می‌گویند. ترکیب را هم بزنید تا هیچ دانه پودری ژلاتین در شیر مشخص نباشد. بعد از یکدست شدن، آن را به بقیه شیر اضافه کنید و روی شعله کم اجاق بگذارید تا شیر گرم شود. قبل از جوشیدن، ترکیب را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم:

در ظرف دیگری، شکر و خامه را مخلوط کنید و هم بزنید که دانه‌های شکر در خامه حل شوند. آن‌ها را هم گرم کنید اما اجازه ندهید بجوشند. سپس، وانیل را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم:

ترکیب شیر و پودر ژلاتین و شکر و خامه را با هم مخلوط کنید و به‌صورت مساوی در ۳ ظرف جداگانه بریزید. به بخش اول پودر کاکائو و بخش دوم پودر نسکافه اضافه کنید و هم بزنید؛ اما بخش سوم را به همان رنگ ساده نگه دارید. آن‌ها را طوری مخلوط کنید که سه رنگ مواد پاناکوتا روبه‌روی شما باشد.

مرحله چهارم:

مواد پاناکوتا را در ظرفی که دوست دارید، بریزید. این کار را به‌صورت لایه‌لایه انجام دهید تا زیبایی دسر چندبرابر شود. سپس، آن‌ها را در یخچال بگذارید و اجازه دهید به‌خوبی سفت شوند. بهترین است به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بمانند؛ اما اگر این اندازه فرصت ندارید، ۴ تا ۶ ساعت کافی است.

پاناکوتا
طرز تهیه پاناکوتا

نکته‌های بهتر درست کردن پاناکوتا

  • ورقه‌های ژلاتینی راحت‌تر از پودر آن با شیر ترکیب می‌شوند.
  • برای برگرداندن و جدا کردن آسان پاناکوتا از ظرف حتما مواد را در قالب سیلیکونی بریزید.
  • می‌توانید از میوه‌های مختلف مانند توت فرنگی هم برای مزه‌دار کردن و تزئین پاناکوتا استفاده کنید.
  • اگر متوجه شدید پودر ژلاتین به‌طور کامل در شیر حل نشده‌است؛ آن را از صافی رد کنید تا هیچ ذره‌ای از آن باقی نماند.
  • اگر رژیم دارید، از خامه کم‌چرب استفاده کنید. همین‌طور، می‌توانید سیر سویا، نارگیل یا بادام به جای شیر پرچرب به کار ببرید.
  • اگر می‌خواهید روی پاناکوتای خود ژله بریزید؛ باید بعد از آماده کردن، آن را برای مدتی در یخچال بگذارید تا کمی سفت شود. سپس، به‌آرامی آن را به دسر خود اضافه کنید. باز هم چند ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود. بهتر است طرز دست کردن ژله با شیر را بخوانید تا دسرتان را متفاوت درست کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا