پاستا کاربونارا

اسم پاستا که می‌آید، در ابتدا افراد به یاد ماکارونی معروف ایرانی یا پاستا پنه آلفردو می‌افتند. اما بهتر است بدانید دنیای پاستاها بزرگ است و انواع مدل‌های مختلف از آن وجود دارد که دستورهای تهیه متفاوتی دارند. پاستا کاربونارا یکی از انواع مدل‌ها است که دستور تهیه آن کمی متفاوت است و در گذشته، بیشتر با گوشت خوک نمک‌زده درست می‌شد. در این مطلب دسپخت برایتان می‌گوییم طرز تهیه این غذا به چه شکل است و از چه موادی برای تهیه آن استفاده می‌شود.

مواد اولیه لازم برای پاستا کاربونارا

نام مواد مقدار لازم
پاستا ۳۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۳ عدد
سیر ۱ حبه
ژامبون / بیکن ۲۵۰ گرم
پنیر پارمزان ۱ پیمانه
خامه ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به اندازه دلخواه
پاستا کاربونارا
طرز تهیه پاستا کاربونارا

طرز تهیه پاستا کاربونارا

 

مرحله اول:

یک قابلمه مناسب بردارید و تا نصف آن، آب بریزید. سپس، آن را روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن آب، پاستا را به همراه مقداری نمک در آن بریزید و منتظر بمانید تا دوباره به جوش بیاید. بعد از حدود ده دقیقه چک کنید آیا پاستاها نرم شده‌اند یا نه. سپس، آن‌ها را آبکش کنید و یک لیوان از آب آن را نگه دارید.

مرحله دوم:

زرده تخم مرغ را به همراه پنیر پارمزان، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا در یک ظرف بریزید و به‌خوبی با هم مخلوط کنید. باید هم زدن را تا زمانی انجام دهید که زرده تخم مرغ به‌خوبی باز شود.

مرحله سوم:

در تابه‌ای روغن بریزید و بیکن‌ها را در آن تفت دهید. سپس، ترکیب زرده و آب پاستا را به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه هم بزنید. مقدار آب لازم نیست زیاد باشد و تنها برای جلوگیری از خشک شدن مایه پاستا کافی است. حالا ادویه‌ها را به هر اندازه‌ای که دوست دارید، به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم:

پاستا را در ظرف دلخواه بریزید و سپس، مواد را به آن اضافه کنید. البته می‌توانید بعد از آبکش کردن پاستا، آن را هم به مایه اضافه کنید و برای چند دقیقه روی حرارت تفت دهید. این مساله به سلیقه شما بستگی دارد.

پاستا کاربونارا
طرز تهیه پاستا کاربونارا

نکته‌های بهتر درست کردن پاستا کاربونارا

  • این غذا را به چند عدد گوجه گیلاسی یا برگ ریحان تزئین کنید.
  • برای این‌که غذایتان عطر خوبی به خودش بگیرد، بیکن‌ها را با کره تفت دهید.
  • مدل پاستا چندان مهم نیست و می‌توانید از هر مدلی که دوست داشتید، استفاده کنید.
  • ریختن موادی مانند نخود فرنگی و قارچ در این غذا به سلیقه شما بستگی دارد. نخودفرنگی‌ها را بپزید و در انتها به مواد اضافه کنید. قارچ‌ها را هم خلالی کنید و مقداری با حرارت بالا تفت دهید. به قارچ‌ها آبلیمو بزنید تا سفید باقی بمانند.
پاستا کاربونارا
طرز تهیه پاستا کاربونارا
پاستا کاربونارا
طرز تهیه پاستا کاربونارا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا