پاستا پنه آلفردو

پاستا پنه آلفردو یکی از نام‌های محبوب در منوی کافی‌شاپ‌ها به حساب می‌آید. در سال‌های اخیر این غذای ایتالیایی بین ایرانیان محبوبیت شده و یکی از گزینه‌هایی است که اکثر افراد بعد از میل کردن، آن را به بقیه توصیه می‌کنند. همیشه نمی‌توان به کافه دسترسی داشت. حتی گاهی اوقات هزینه آن ممکن است مانع رفتن به کافه و میل کردن این غذای جذاب ایتالیایی شود. در این شرایط، می‌توانید همان غذا را با همان کیفیت ویژه در خانه تهیه کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور پاستا را برای ۵ نفر آماده کرده‌ایم.

مواد اولیه لازم برای پاستا پنه آلفردو

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۱ عدد
پاستا پنه ۱ بسته
پنیر پارمزان ۵ قاشق غذاخوری
قارچ ۱۰ عدد متوسط
خامه ۲۰۰ گرم
شیر ۲ فنجان
کره ۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و آویشن
پاستا پنه آلفردو
طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

مرحله اول:

سینه مرغ را به تکه‌های کوچک مربعی تکه‌تکه کنید. کمی در کف تابه روغن بریزید. بعد از این‌که روغن داغ شد، مرغ‌ها را به آن اضافه کنید. شعله زیر آن کم باشد تا مرغ‌ها به‌خوبی پخته شوند. اگر این اتفاق نیفتد، تکه‌های مرغ حالت چسبنده‌ای خواهند داشت. بعد از آماده شدن مرغ‌ها، آن‌ها را از تابه خارج کنید.

مرحله دوم:

قارچ‌ها را به تکه‌های کوچک برش بزنید. آن‌ها را در تابه بریزید و شعله زیر آن را زیاد کنید. با سرعت بالا قارچ‌ها را هم بزنید تا خشک نشوند. بعد از پخته شدن، آن‌ها را از تابه بردارید.

مرحله سوم:

حبه‌های سیر را له کنید. آن‌ها را در روغن بریزید و اجازه دهید بوی آن‌ها بلند شود. بعد از کمی سرخ شدن، خامه و شیر مخلوط شده را به آن اضافه کنید بعد از این‌که همه مواد را با هم ترکیب کردید، منتظر بمانید تا ترکیب به جوش بیاید. حالا آن‌ها را به مرغ و قارچ آماده‌شده ترکیب کنید.

مرحله چهارم:

قابلمه‌ای متناسب با اندازه پاستا انتخاب کنید و نصف آن آب بریزید. روش شعله بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از این‌که آب جوشید، مقداری نمک و روغن را به همراه پاستا در آن بریزید. با توجه به زمانی که روی بسته نوشته است، اجازه دهید پاستاها در آب جوش بمانند. بعد از این‌که زمان گذشت و احساس کردید پاستاها نرم شده‌اند، آن‌ها را آبکش کنید.

مرحله پنجم:

پاستاها را به سس آن اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید. در این زمان، پاستا هنوز داغ است، پنیر پارمزان را به آن اضافه کنید و اجازه دهید آب شود. فلفل سیاه و آویشن را هم به مواد اضافه و سپس، نوش جان کنید.

پاستا پنه آلفردو
طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

نکته‌های بهتر درست کردن پاستا پنه آلفردو

  • برای تزئین کردن، گوجه گیلاسی و برگ ریحان مناسب هستند.
  • اگر نمی‌خواهید از سیر استفاده کنید، پودر سیر انتخاب مناسبی است.
  • ممکن است بعضی افراد عطر کره را دوست نداشته‌باشند. به جای آن، روغن استفاده کنید.
  • هنگام آبکش کردن، پاستاها داغ هستند. برای این‌که گرمای زیاد آن اذیت‌کننده نباشد، کمی روی آن‌ها، آب سرد بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا