نرگسی اسفناج

اگر دنبال غذای ساده اما سالم و رژیمی می‌گردید، بهتر است برای یک بار هم که شده، نرگسی اسفناج را امتحان کنید. این غذا در مدت کوتاهی آماده می‌شود و درست کردن آن به تشریفات خاصی نیاز ندارد و با هر سطح مهارت در آشپزی می‌توانید آن را درست کنید. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را برایتان می‌آوریم.

مواد اولیه لازم برای نرگسی اسفناج

نام مواد مقدار لازم
اسفناج ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
سیر ۳ حبه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
نرگسی اسفناج
طرز تهیه نرگسی اسفناج

طرز تهیه نرگسی اسفناج

مرحله اول:

اسفناج‌ها را بشورید و در آبکش بریزید تا خشک شوند. سپس، آن‌ها را بدون اضافه کردن هیچ آبی در قابلمه بریزید تا پخته شوند. در این زمان، اسفناج‌ها آب می‌اندازند و باید صبر کنید تا آبشان کشیده‌شود. در مدت پخته شدن حتما در قابلمه را هم ببنید و حرارت زیرش را پایین نگه دارید تا آماده شوند.

مرحله دوم:

پیازها را پوست بگیرید و به شکل نگینی خرد کنید. سپس، آن‌ها را در تابه‌ای با روغن بریزید تا سرخ شوند. بعد از این‌که سبک و طلایی شدند، حبه‌های سیر رنده‌شده را هم اضافه کنید و در حد یک دقیقه تفت دهید تا تنها بویشان بلند شود و نیازی به سرخ شدن نیست.

مرحله سوم:

اسفناج‌های پخته‌شده را هم در تابه بریزید و زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید. میزان سرخ شدن اسفناج‌ها به سلیقه شما بستگی دارد و از آن‌جایی‌که پخته شده‌اند، لازم نیست آن را مدت زمان طولانی تفت دهید.. حالا در کنار یا وسط این مواد، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و به آن نمک و فلفل بزنید و صبر کنید تا پخته شود.

نرگسی اسفناج
طرز تهیه نرگسی اسفناج

نکته‌های بهتر درست کردن نرگسی اسفناج

  • می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن قارچ هم بریزید.
  • تخم مرغ را می‌توانید به شکل کاملا پخته یا عسلی درست کنید.
  • اسفناج در ۱۵ دقیقه آماده می‌شود و بیشتر از این پختن آن، تمام مواد مغذی‌هایش را از بین می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا