ناگت مرغ

یکی از غذاهایی که برای روزهای شلوغ کاری می‌تواند انتخاب درستی باشد، ناگت مرغ است. یک روز دست به کار شوید و مقدار زیادی از آن را درست کنید و در فریزر بگذارید. سپس، هر زمان که عجله داشتید، آن را بردارید و نوش جان کنید. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه ناگت مرغ را برایتان توضیح می‌دهیم و از فوت‌وفن‌هایی صحبت می‌کنیم که این غذا را به یک وعده خوشمزه تبدیل کنید.

مواد اولیه لازم برای ناگت مرغ

نام مواد مقدار لازم
مرغ ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
نان تست ۳ عدد
شیر ½ پیمانه
آرد سفید ۱ پیمانه
پودر سوخاری ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۲ حبه
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا به اندازه دلخواه
ناگت مرغ
طرز تهیه ناگت مرغ

طرز تهیه ناگت مرغ

 

مرحله اول:

از سینه یا ران مرغ استفاده و استخوان‌هایشان را جدا و سپس، کناره‌های نان را ببرید و وسطشان را به تکه‌های کوچک خرد کنید. به نان‌های کوچک مقداری شیر اضافه کنید تا صبر کنید تا با هم ترکیب شوند و حالت خمیری به خود بگیرند. تکه‌های مرغ را به همراه نان‌ها، زرده تخم مرغ و پیاز در غذاساز بریزید تا مخلوط شوند.

مرحله دوم:

غذاساز را خاموش و سیر، پیاز، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و فلفل قرمز را برای خوشمزگی و مقداری روغن زیتون را برای چسبندگی بیشتری اضافه کنید و یک بار دیگر مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم:

یک سینی بردارید و این خمیر را کف آن پهن کنید تا ضخامت آن حدود یک سانتی‌متر شود. برای صاف کردن آن می‌توانید از دست‌هایتان کمک بگیرید یا از پشت قاشق استفاده کنید. حالا خمیر را داخل یخچال بگذارید تا به مدت نیم ساعت به‌خوبی سفت شود.

مرحله چهارم:

بعد از بیرون آوردن خمیر ناگت از یخچال، آن را به شکل دلخواه ببرید. می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید یا این‌که با چاقو به شکل مستطیل یا مربع تقسیم کنید.

مرحله پنجم:

تخم‌مرغ‌ها بشکنید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس، مقداری شیر به آن اضافه کنید تا رقیق شود. به آرد هم مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر اضافه کنید. البته ادویه‌های دیگری مانند آویشن هم می‌توانید استفاده کنید و این به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله ششم:

ناگت‌ها را در تخم مرغ بگذارید تا همه بخش‌ها را پوشش دهد. سپس، به سراغ آرد و در نهایت، پودر سوخاری بروید و تمام قسمت‌های آن را بپوشانید. بعد از آماده شدن تمامشان، آن‌ها را در فریزر بگذارید و نیم‌ساعت صبر کنید تا سفت شوند.

مرحله هفتم:

اگر می‌خواهید همان لحظه آن‌ها را بخورید، در تابه روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس، ناگت‌ها را داخل آن بیاندازید و اجازه دهید سرخ شوند. بعد از آماده شدن، از روغن درآورید و روی پارچه‌ای بگذارید تا روغن اضافه آن را بگیرد.

ناگت مرغ
طرز تهیه ناگت مرغ

نکته‌های بهتر درست کردن ناگت مرغ

  • به جای خرد کردن پیاز می‌توانید آن را رنده کنید و از آب آن استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید، می‌توانید از پنیرهایی مانند پارمزان، گودا و فتا هم استفاده کنید.
  • اگر ناگت‌ها را زیاد در روغن نگه دارید، بعد از آماده شدن سفت می‌شوند و خوردن آن‌ها سخت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا