نان سیر

نان سیر یکی از خوراک‌های ساده اما خوشمزه‌ای است که می‌توان آن را به‌تنهایی خورد یا در غذاهای دیگر مانند سالاد سزار ریخت. در این مطلب دسپخت، روش تهیه ساده آن را به شما می‌گوییم و سپس، نکات بیشتری برای خوشمزه‌تر شدن آن در اختیارتان می‌گذاریم تا حتی اگر برای اولین بار آن را تهیه می‌کنید، بدانید با چه روش‌هایی آن را درست کنید.

مواد اولیه لازم برای نان سیر

نام مواد مقدار لازم
نان باگت ۲ عدد
سیر ۱ بوته
کره ۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
نان سیر
طرز تهیه نان سیر

طرز تهیه نان سیر

مرحله اول:

کره را از یخچال بیرون آورید تا هم‌دمای محیط شود. سپس، سیرها را پوست بگیرید و در نهایت، این دو را در مخلوط‌کن بریزید تا با هم ترکیب شوند و حالت پوره به خود بگیرند.

مرحله دوم:

نان باگت را به تکه‌های کوچک افقی یا عمودی تقسیم کنید و روی هر دو طرف آن‌ها، ترکیبی را که درست کردید، بمالید. سپس، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. مقدار این مواد به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید اندازه آن‌ها را کم یا زیاد کنید.

مرحله سوم:

نان‌های آماده‌شده را داخل سینی فر بچینید و اجازه دهید در فر از قبل گرم‌شده به مدت ده دقیقه بمانند. بعد از این مدت زمان، نان‌ها آماده‌اند تا آن‌ها را نوش جان کنید.

نان سیر
طرز تهیه نان سیر

نکته‌های بهتر درست کردن نان سیر

  • پیازچه و جعفری خردشده برای تزئین این نان انتخاب عالی هستند.
  • به جای کره می‌توان از روغن زیتون استفاده کرد. حتی می‌توانید آن دو را با هم ترکیب کنید تا عطر بیشتری به نان بدهید.
  • اگر فر ندارید، می‌توانید این نان را روی تابه درست کنید. حرارت زیرش را پایین نگه دارید و سپس، مقداری تابه را چرب کنید و نان را داخل آن بگذارید.
  • برای بیشتر شدن عطر سیر حتما از سیرهای تازه استفاده کنید. علاوه‌براین، می‌توانید سیر را پوره کنید و سپس، مقداری در کره تفت دهید تا عطر آن بلند شود. این کار را کوتاه انجام دهید تا سیرها نسوزند و سفت نشوند.
  • بعضی افراد از خمیر پیتزا برای این نان استفاده می‌کنند و علاوه بر مواد بالا، روی آن را با پنیر پیتزا می‌پوشانند و مزه فوق‌العاده‌تری را تجربه می‌کنند. پنیرهایی که برای این نان استفاده می‌شود، معمولا چدار، فتا و موزارلا است.
  • می‌توانید خودتان خمیر این نان را درست کنید و سپس، بقیه مواد را روی آن بمالید. برای این خمیر به یک پیمانه آرد، مقداری نمک، یک قاشق چای‌خوری خمیر مایه نیاز دارید. سپس، مقداری آب ولرم کنار دست خود بگذارید و به‌آرامی به مواد اضافه کنید تا خمیر منسجمی به‌دست‌آید. در ادامه، یک ساعت زمان به آن بدهید تا استراحت کند و در آن، رویش را با مواد بپوشانید و در فر یا تنور بگذارید تا پخته شود.
نان سیر
طرز تهیه نان سیر
نان سیر
طرز تهیه نان سیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا