میگو کبابی

میگو غذایی است که همه آن را به‌عنوان منبع دریایی سرشار از پروتئین می‌شناسند و میگو کبابی روش درست دریافت فسفر از این غذا است؛ اما افراد زیادی هستند که مزه آن را دوست ندارند و تنها در صورتی امتحانش می‌کند که سوخاری باشد؛ اما این کار تمام خواصش را از بین می‌برد و بهترین روش کبابی یا آبپز کردن آن است. اگر شما هم بین خواص و مزه خوب مانده‌اید؛ بهتر است طرز تهیه میگو کبابی را در این مطلب دسپخت یاد بگیرید که به هر دو هدف برسید.

مواد اولیه لازم برای میگو کبابی

نام مواد مقدار لازم
میگو ۵۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
جعفری ۱/۲ پیمانه
گشنیز ۱/۲ پیمانه
لیمو ترش ۳ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
میگو کبابی
طرز تهیه میگو کبابی

طرز تهیه میگو کبابی

برای درست کردن میگو کبابی به شکلی که تنها رستوران‌های معروف این کار را انجام می‌دهند، مراحل زیر را بخوانید و انجام دهید.

مرحله اول:

اول باید میگوها را تمیز کنید و بشورید. بهتر است از میگوهای درشت استفاده کنید که دورریز کمتری دارند. رگ سیاه پشتشان را بیرون آورید و سپس، صبر کنید تا خشک شوند.

مرحله دوم:

میگوها را در روغن زیتون بگذارید تا همه بخش‌های آن‌ها به آن آغشته شوند. سپس، جعفری و گشنیز را بشورید و به شکل خردشده به آن اضافه کنید. در کنار آن‌ها، نمک، فلفل سیاه و سیر رنده‌شده را فراموش نکنید. همین‌طور، مقداری از پوست لیمو را رنده کنید و سبا همراه فلفل دلمه‌ای برش‌خورده با مواد اضافه کنید. حالا این ترکیب باید در ظرف دربسته قرار بگیرد و برای چند ساعت در یخچال بماند. با این کار، مزه بهتری به خود می‌گیرند.

مرحله سوم:

میگوها را از یخچال بیرون آورید و فلفل دلمه‌ای را از رویشان بردارید. حالا به سیخ بکشید و روی ذغال بگذارید. بعد از این‌که یک سمتشان پخته شد، سیخ را برگردانید تا سمت دیگر هم طلایی شوند. البته حواستان باشد که حرارت ذغال زیاد باشد؛ چون وسط میگوها به‌خوبی پخته نمی‌شوند.

مرحله چهارم:

بعد از آماده شدن، مقداری کره آب‌شده و زعفران دم‌کرده را با هم مخلوط کنید و روی میگوها بکشید. با این کار، غذای خوشمزه‌تری خواهید داشت.

نکته‌های بهتر درست کردن میگو کبابی

  • سیخ‌های چوبی را در آب سرد بگذارید تا حین ماندن روی ذغال نسوزند.
  • می‌توانید در کنار میگو، موادی مانند گوجه فرنگی، فلفل یا قارچ هم کباب کنید.
  • برای سرو می‌توانید مقداری سس مایونز را با سس کچاپ و پودر سیر مخلوط کنید و به آن‌ها، نمک، فلفل سیاه و شکر بزنید. این سس برای خوردن همراه این غذا عالی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا