میگو پلو

یکی از غذاهایی که در میان سفره‌های مردم جنوب طرفدار زیادی دارد، میگو پلو است. همانطور که از اسم این غذا مشخص است، با میگو آماده می‌شود اما می‌توان آن را هم به شکل جدا و هم مانند استانبولی و لوبیا پلو مخلوط تهیه کرد که در هر دو حالت چیزی از خوشمزگی آن کم نمی‌شود. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را برایتان آورده‌ایم و می‌گوییم چطور آن را خوشمزه و لذیذ درست کنید.

مواد اولیه لازم برای میگو پلو

نام مواد مقدار لازم
میگو ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
برنج ۲ پیمانه
زعفران دم‌کرده ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه
ادویه ماهی به اندازه دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا به اندازه دلخواه
میگو پلو
طرز تهیه میگو پلو

طرز تهیه میگو پلو

 

مرحله اول:

برای اولین قدم لازم است که میگوها را تمیز کنید و بشورید. در حین تمیز کردن رگ سیاه پشت آن‌ها را هم جدا کنید و سپس، در آبکش بریزید. بعد از خشک شدن به آن‌ها نمک، فلفل سیاه، ادویه ماهی و پاپریکا بزنید تا مزه‌دار شوند. بهتر است اجازه دهید برای چند ساعت در یخچال استراحت کنند تا مزه ادویه با گوشت آن‌ها ترکیب شود.

مرحله دوم:

پیازها را به شکل نگینی خرد و در تابه سرخ کنید. زمانی‌که پیازها سبک شدند، مقداری نمک و زردچوبه در آن بریزید.

مرحله سوم:

بعد از سرخ شدن پیازها، نوبت به سرخ کردن میگوها می‌رسد. می‌توانید آن‌ها را در تابه دیگری سرخ کنید یا پیازها را از تابه بردارید و میگوها را به جایشان در تابه بریزید. زمانی‌که میگوها سرخ شدند، یک قاشق غذاخوری زعفران به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم:

در قابلمه دیگری که مناسب اندازه برنج باشد، تا نیمه آب بریزید. زمانی‌که به جوش آمد، برنج شسته‌شده را به همراه نمک در آن بریزید و صبر کنید تا دوباره به جوش بیاید. در این زمان یک دانه از برنج را بردارید و با دو انگشت یا دندان نرم بودن آن را بررسی کنید. اگر کناره‌ها نرم و وسط سفت بود، زمان آبکش کردن برنج رسیده‌است.

مرحله پنجم:

اگر می‌خواهید برنجتان ته‌دیگ داشته‌باشید، مقداری روغن کف قابلمه بریزید و یک لایه نان یا سیب زمینی کف آن بچینید. برای طلایی شدن هم مقداری زردچوبه یا زعفران دم‌کرده بریزید. سپس، یک لایه برنج و یک لایه میگو در قابلمه بریزید و این کار را تا تمام شدن مواد انجام دهید. سپس، در قابلمه را بگذارید و با حرارت کم اجازه دهید میگو پلوی شما دم بکشد.

میگو پلو
طرز تهیه میگو پلو

نکته‌های بهتر درست کردن میگو پلو

  • می‌توانید میگو و برنج را با هم مخلوط کنید.
  • برنج را می‌توانید با مخلوط شوید هم درست کنید.
  • ریختن گشنیز و شوید هم به سلیقه شما بستگی دارد.
  • برای ته‌دیگ از نان لواش یا سیب زمینی می‌توانید استفاده کنید.
  • بعضی افراد رب گوجه فرنگی هم در این غذا می‌ریزند که باعث قرمز شدن رنگ آن می‌شود.
  • بعضی افراد در کنار رب، گوجه فرنگی هم می‌ریزند. این غذا به ۵ عدد گوجه فرنگی نیاز دارد. آن‌ها را پوره کنید و در تابه بریزید و صبر کنید تا آبشان خشک شود.
میگو پلو
طرز تهیه میگو پلو
میگو پلو
طرز تهیه میگو پلو
میگو پلو
طرز تهیه میگو پلو
میگو پلو
طرز تهیه میگو پلو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا