موس کدو حلوایی

کدو کالری کمی دارد و خاصیت درمانی آن هم فراوان است؛ اما این روزها افراد کمی علاقه به غذاهای ساده دارند و بیشتر افراد به دنبال غذاهایی هستند که ظاهر جذاب و مزه خوبی داشته‌باشند. اگر به کدو علاقه دارید اما از تکراری بودن آن خسته شده‌اید، موس کدو حلوایی را درست کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه این دسر را با نکات لازم برای خوشمزه کردن آن در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای موس کدو حلوایی

نام مواد مقدار لازم
پوره کدو حلوایی ۴۰۰ گرم
ماست ۵۰۰ گرم
خامه قنادی ۵۰۰ گرم
شیر کم‌چرب ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین، زنجبیل و جوز هندی ½ قاشق مرباخوری
موس کدو حلوایی
طرز تهیه موس کدو حلوایی

طرز تهیه موس کدو حلوایی

 

مرحله اول:

پوره کدو حلوایی را به همراه ماست در ظرفی بریزید و سپس، ادویه‌های دارچین، زنجبیل و جوز هندی را به همراه شکر به آن اضافه کنید. بعد از این‌که این مواد را با هم مخلوط کردید و یکدست شدند، خامه را به آن اضافه کنید.

 

مرحله دوم:

پودر ژلاتین را در شیر بریزید و روی حرارت غیرمستقیم بگذارید. در این بخش دستور تهیه موس کدو حلوایی لازم است که ذرات ژلاتین در شیر حل شوند و بهترین راه‌حل روش بن‌ماری است؛ یعنی ظرف محتوی آن‌ها را کتری بگذارید تا با استفاده از بخار آب، ذرات در شیر حل شوند. سپس، هم بزنید تا شیر و ژلاتین با هم مخلوط شوند.

 

مرحله سوم:

مخلوط شیر و ژلاتین را به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید. می‌توانید از همزن برای این کار هم استفاده کنید تا سریع‌تر آماده شوند. سپس، موس را در ظرف دلخواه بریزید و با پودر دارچین و خامه تزئین کنید. البته می‌توانید از مواد دیگری هم استفاده کنید و این به سلیقه شما بستگی دارد. بعد از این‌که دسر شما چند ساعت در یخچال استراحت کرد و خنک شد؛ می‌توانید آن را نوش جان کنید. اگر مشتاق تزپین با خامه بودید و هیچ نوع قنادی یا صبحانه آن را در خانه نداشتید، طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید و درست کنید.

موس کدو حلوایی
طرز تهیه موس کدو حلوایی

نکته‌های بهتر درست کردن موس کدو حلوایی

  • اگر به ادویه دیگری علاقه دارید، می‌توانید از آن هم استفاده کنید.
  • بهتر است از ماست چکیده و شیرین استفاده کنید که آب ندارد و دسرتان را خراب نمی‌کند.
  • اگر به دسرهای ساده علاقه دارید، درست کردن ژله با شیر هم می‌تواند برایتان جذاب باشد.
  • در کنار خامه برای تزئین، بعضی افراد یک لایه ژله هم آماده می‌کنند و روی این دسر می‌ریزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا