مرغ سوخاری

مرغ سوخاری جزئی از فست‌فود به حساب می‌آید و ممکن است بسیاری از والدین به‌راحتی اجازه خرید آن را به کودکان خود ندهند. البته این مساله چندان به کودکان مربوط نیست و بسیاری از افراد دید مثبتی نسبت به غذاهای بیرونی ندرند. اگر شما هم در این دسته قرار می‌گیرید، بهتر است طرز تهیه مرغ سوخاری را در خانه یاد بگیرید و انجام دهید. ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید تا بهترین مدل این مرغ را در خانه تهیه کنید.

مواد اولیه لازم برای مرغ سوخاری

نام مواد مقدار لازم
سینه یا ران مرغ به ازای هر نفر دو تکه
ماست چکیده ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سبزیجات معطر ¼ پیمانه
زعفران دم‌کرده ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ½ قاشق چای‌خوری
پودر پیاز ½ قاشق چای‌خوری
آرد ۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
مرغ سوخاری
طرز تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری

 

مرحله اول:

یک عدد پیاز را بشورید و به شکل خلالی برش بزنید. سپس، آن را با ماست چکیده، زعفران دم‌کرده، سبزیجات معطر و نمک مخلوط کنید و در یک ظرف دربسته بگذارید. اجازه دهید این ترکیب برای مدت چند ساعت در یخچال بماند تا مواد به‌خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم:

در یک ظرف دیگر، آرد را با پودر سیر، فلفل سیاه، پودر پیاز و نمک مخلوط کنید و مرغ‌ها را در آن بغلتانید. سپس، تکه‌های مرغ را در آب سرد بگذارید. دوباره همین حرکت را تکرار کنید. این کار باید ۳ تا ۵ مرتبه انجام شود و در نهایت، در روغنی که از قبل داغ کرده‌اید، بگذارید. حرارت زیر تابه را در اندازه کم نگه دارید تا علاوه بر سوخاری شدن، مغزپخت هم شود.

مرحله سوم:

تکه‌های مرغ سوخاری را از روغن بیرون بیاورید و روی دستمال بگذارید. با این کار روغن اضافه آن گرفته می‌شود. البته این کار را می‌توانید به شکل دیگری و با استفاده از توری فلزی انجام دهید.

روش دوم:

دو عدد تخم مرغ را هم بزنید که تمام قسمت‌های آن یکدست شوند. اول تکه‌های مرغ را در این ماده بغلتانید و سپس، آن را با آرد پوشش دهید.

مرغ سوخاری
طرز تهیه مرغ سوخاری

نکته‌های بهتر درست کردن مرغ سوخاری

  • سبزیجات معطر مرغ سوخاری، ریحان، جعفری، آویشن و ترخون است.
  • اگر آرد سوخاری ندارید، مقداری پفک را خرد و به جای آرد استفاده کنید.
  • برای مزه‌دار کردن پودر پاپریکا و پونه کوهی هم برای مرغ سوخاری استفاده می‌شود.
  • برای این‌که خیالتان از پخته بودن مرغ راحت باشد، به مدت نیم ساعت قبل از سوخاری کردن، آن‌ها را آبپز کنید.
  • برای درست کردن آرد سوخاری می‌توانید مقداری نان حجیم بیات‌شده را خشک و ریز کنید. سپس، به آن ادویه بزنید و بعد از زدن تخم مرغ، یک بار تکه‌های مرغ را در آن بغلتانید. با این کار، مرغ‌ها تکه‌های سوخاری درشت‌تری خواهندداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا