مربای توت فرنگی

توت فرنگی عطر بی‌نظیری دارد که همه را شیفته خود می‌کند. برای ماندگار کردن آن عطر در تمام اوقات سال می‌توانید مربای توت فرنگی درست کنید. در این مطلب دسپخت روش تهیه آن را در اختیارتان می‌گذاریم و برایتان می‌گوییم چطور درستش کنید که هرگز شکرک و کپک نزند.

مواد اولیه لازم برای مربای توت فرنگی

نام مواد مقدار لازم
توت فرنگی ۱ کیلوگرم
شکر ۸۰۰ گرم
آب لیموترش ۱ قاشق غذاخوری
مربای توت فرنگی
طرز تهیه مربای توت فرنگی

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مرحله اول:

برگ و ساقه توت‌فرنگی‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به‌خوبی بشورید تا هیچ گِلی رویشان نباشد. بعد از این‌که خشک شدند، آن‌ها را به اندازه‌های دلخواه خرد کنید.

مرحله دوم:

توت‌فرنگی‌ها و شکر را به شکل لایه‌لایه داخل قابلمه بریزید و در یخچال بگذارید. اجازه دهید برای مدت یک شبانه‌روز استراحت کند. البته اگر عجله دارید دو یا سه ساعت هم کافی است.

مرحله سوم:

بعد از استراحت، قابلمه را روی حرارت بالا بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن شعله را کم کنید، کف رویش را بگیرید و اجازه دهید مربا به‌خوبی جا بیفتد. نیازی نیست مربا را زیاد هم بزنید؛ چون با این کار توت‌فرنگی‌ها له می‌شوند.

برای این‌که متوجه شوید غلظت مربا کافی است یا نه؛ مقداری از آن را داخل ظرفی بریزید تا سرد شود. اگر بعد از سرد شدن به‌راحتی در ظرف جابه‌جا نشد، یعنی زمان پخت کامل شده‌است.

مرحله چهارم:

بعد از این‌که مربا به غلظت دلخواهتان رسید، آب لیمو را به آن اضافه کنید و اجازه دهید برای ده دقیقه دیگر هم روی حرارت باشد. بعد از گذشت این زمان مربایتان آماده است تا سرد شود و در ظرف‌های دلخواه‌تان بریزید.

مربای توت فرنگی
طرز تهیه مربای توت فرنگی

نکته‌های بهتر درست کردن مربای توت فرنگی

  • از توت‌فرنگی‌های زیاد رسیده استفاده نکنید تا ظاهر مربای‌تان هم جذاب باشد.
  • این مربا علاه بر صبحانه در کنار دسرهایی مانند پنکیک هم می‌تواند یک گزینه عالی باشد.
  • اگر ترکیب توت‌فرنگی و شکر به‌خوبی آب نیانداخت، یک یا دو لیوان آب به آن اضافه کنید.
  • آب لیمو ترش و جوهر لیمو جلوی شکرک زدن مربا را می‌گیرند و می‌توانید از آن‌ها به جای هم استفاده کنید.
  • توت‌فرنگی عطر بی‌نظیری دارد اما برای این‌که مربا خوشبوتر باشد می‌توانید از گلاب، وانیل، چوب دارچین و زعفران دم‌کرده استفاده کنید.
  • میزان شکر به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید این مربا را با شیرینی کمتر یا بیشتر درست کنید. فقط توجه داشته‌باشید که هراندازه میزان شکر بیشتر شود، سریع‌تر غلیظ می‌شود و باید حواستان کاملا به اجاق باشد.
  • برای جلوگیری از کپک‌زدن مربا حتما از ظرف‌های تمیز و خشک استفاده کنید. همین‌طور، مربا هم باید به غلظت کافی برسد و بعد از پخت باید آن را در یخچال یا جای خشک و خنک بگذارید. در ظرف مربا را هم به‌خوبی ببندید تا هیچ هوایی وارد آن نشود.
مربای توت فرنگی
طرز تهیه مربای توت فرنگی
مربای توت فرنگی
طرز تهیه مربای توت فرنگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا