مربای به

مربای به یکی از خوش‌عطرترین مرباهایی است که می‌توانید در فصل سرما درست و نوش جان کنید. این مربا علاوه بر وعده صبحانه یک همراه خوش‌عطر و شیرین برای نوشیدن چای هم به حساب می‌آید. در این مطلب دسپخت، قصد داریم به شما بگوییم این مربای خوش‌مزه را چطور درست کنید که سفت نشود.

مواد اولیه لازم برای مربای به

نام مواد مقدار لازم
میوه به ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
گلاب ۱/۳ پیمانه
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
مربای به
طرز تهیه مربای به

طرز تهیه مربای به

مرحله اول:

به‌ها را بشورید و اجازه دهید خشک شوند. می‌توانید با یک پارچه نخی تمیز سریع‌تر این کار را انجام دهید. سپس، آن‌ها را نصف و دانه‌های وسطشان را جدا کنید. در ادامه، آن‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید. می‌توانید آن‌ها را به شکل خلالی یا نگینی درآورید. اگر هم مایل بودید، پوستشان را جدا کنید.

مرحله دوم:

قابلمه‌ای مناسب حجم به‌های خوردشده بردارید و به و آب در آن بریزید. سپس، روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. اجازه دهید برای مدت یک تا دو ساعت این ترکیب روی شعله ملایم باشد تا تکه‌های میوه نرم شوند. سپس، حرارت زیرش را خاموش و میوه را آبکش کنید.

مرحله سوم:

در همان قابلمه، تکه‌های به را بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. سپس، یک لیوان آب هم بریزید و روی شعله بگذارید تا مربایتان آماده شود. بهتر است حرارت زیرش را کم نگه دارید تا به‌آرامی آماده شود و رنگ آن روشن و شفاف باقی بماند.

مرحله چهارم:

اگر تکه‌های میوه به نرم شده‌بودند، مقداری از شیره مربا را بردارید و صبر کنید تا سرد شود. مقداری از این شیره را به انگشتان خود بزنید و سپس، ببینید آیا زمان جدا کردن انگشتان از همدیگر، حالت نخ‌مانندی از شهد ایجاد می‌شود یا خیر. اگر ایجاد شد، مربای شما آماده است. آبلیمو و گلاب را به آن اضافه کنید و بعد از یک ربع حرارت دیدن، زیرش را خاموش کنید.

مربای به
طرز تهیه مربای به

نکته‌های بهتر درست کردن مربای به

  • می‌توانید به را رنده یا از ترکیب آن با میوه‌های دیگر مانند هویج استفاده کنید.
  • مقداری از آب لیمو ترش را به دیواره‌های قابلمه بمالید تا شکر به دیواره‌ها نچسبند.
  • اگر مربا غلیظ شد اما هنوز تکه‌های میوه به نرم نشده‌اند، مقداری آب جوش در قابلمه بریزید.
  • به معطر است اما برای عطر بیشتر این مربا می‌توانید از زعفران دم‌کرده، چوب دارچین، وانیل یا هل استفاده کنید.
  • به جای آب لیمو ترش می‌توانید از نصف قاشق چای‌خوری جوهر لیمو در مربا بریزید که جلوی شکرک زدن آن را بگیرد.
  • از دانه‌های میوه به برای درمان گلودرد استفاده می‌شود. آن‌ها را در آب جوش بریزید و صبر کنید تا حالت ژله‌ای به خود بگیرند.
  • برای این‌که ببینید مربا آماده شده‌است یا نه، می‌توانید مقداری از شهد آن را در لیوان آب سرد بریزید. اگر شهد بدون خراب شدن به انتهای لیوان رسید، زمان خاموش کردن رسیده‌است.
مربای به
طرز تهیه مربای به
مربای به
طرز تهیه مربای به

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا