مربای آلبالو

یکی از خوشمزه‌ترین مرباهایی که می‌توان درست کرد، مربای آلبالو است که حتی میوه آن هم طرفداران پروپاقرص خودش را دارد. در این مطلب دسپخت، قرار است روش تهیه این مربای ملس را در اختیارتان بگذاریم و برایتان بگوییم چطور آن را خوش‌رنگ و خوشمزه درست کنید.

مواد اولیه لازم برای مربای آلبالو

نام مواد مقدار لازم
آلبالو ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
جوهر لیمو ½ قاشق مرباخوری
مربای آلبالو
طرز تهیه مربای آلبالو

طرز تهیه مربای آلبالو

مرحله اول:

شاید سخت‌ترین و طولانی‌ترین مرحله درست کردن این مربا، جدا کردن هسته آلبالوها از پوره آن است. این کار را می‌توانید با دست، یک عدد چاقو یا هسته‌گیر انجام داد. بعد از این‌که تمام هسته‌ها را جدا کردید، یک بار آن‌ها را با آب سرد بشورید.

مرحله دوم:

در یک قابلمه مناسب اندازه مربا، پوره آلبالو و شکر را به‌صورت لایه‌لایه بریزید و در آخر، آب هسته‌ها را اضافه کنید. حالا این قابلمه را در یخچال بگذارید تا مواد با هم ترکیب شوند و شهد بیشتری پس بدهند.

مرحله سوم:

بعد از استراحت، قابلمه را روی حرارت بگذارید و در ابتدا شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید. البته حواستان باشد که بعد از به جوش آمدن کف زیادی روی آن تشکیل می‌شود و ممکن است سر برود. به همین خاطر، باید حواستان باشد که از کنار اجاق تکان نخورید.

مرحله چهارم:

حرارت را کم کنید و صبر کنید تا مواد به غلظتی که می‌خواهید، برسد که معمولا بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد. سپس، در آخر جوهر لیمو را به آن اضافه و حرارت زیرش را خاموش کنید. حالا مربای شما آماده است تا سرد شود و در شیشه‌های دلخواه بریزید.

مربای آلبالو
طرز تهیه مربای آلبالو

نکته‌های بهتر درست کردن مربای آلبالو

  • حتما این مربا را در ظرف خشک بریزید تا کپک نزند.
  • بهتر است کفی را که روی ظرف جمع می‌شود، جدا کنید و دور بریزید.
  • به جای شکر می‌توانید از عسل استفاده کنید. این مدل برای افرادی که رژیم دارند، یک گزینه مناسب است.
  • با این مقدار شکر مربای ملسی خواهید داشت؛ اما اگر به دنبال مربای شیرین‌تر هستید، مقدار شکر را بیشتر کنید.
  • اگر مربا بیش‌ازاندازه بجوشد یا در قابلمه را بگذارید، تیره می‌شود. علاوه‌براین، بعد از گذاشتن زیر نور خورشید هم رنگ تیره می‌شود.
  • از آلبالو تازه و فریزری می‌توانید برای این کار استفاده کنید. اما بهترین نوع که روی رنگ هم تاثیر مثبت دارد، آلبالو با رنگ روشن و قرمز است.
  • به جای جوهر لیمو می‌توانید از آب لیمو ترش هم استفاده کنید. اگر هم مقداری از آن را به دیواره‌های قابلمه بزنید، دیگر هیچ شهدی به دیواره‌ها نمی‌چسبد.
  • برای درست کردن شربت آلبالو هم می‌توانید مقدار آب بیشتری بریزید و سپس، پوره آلبالو را از شهدش جدا کنید و اجازه دهید یک بار دیگر شهد به‌شکل جداگانه بجوشد و به غلظت دلخواه برسد.
  • برای این‌که بدانید غلظت مربا کافی است، مقداری از آن را در ظرف بریزید تا از حرارت بیفتد. اگر بعد از سرد شدن، به‌آرامی روی ظرف سُر خورد، غلظت مناسب است. یک روش دیگر برای بررسی غلظت، این است که آن را بین دو انگشت خود قرار دهید. اگر بعد از جدا کردن انگشتان، حالت نخ‌مانندی ایجاد شد، غلظت مربا کافی است.
مربای آلبالو
طرز تهیه مربای آلبالو
مربای آلبالو
طرز تهیه مربای آلبالو
مربای آلبالو
طرز تهیه مربای آلبالو
مربای آلبالو
طرز تهیه مربای آلبالو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا