ماکارونی با سویا

ماکارونی یکی از غذاهای خوشمزه‌ای است که اکثر افراد مخصوصا کودکان آن را دوست دارند؛ اما افراد زیادی گوشت را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند به سراغ درست کردن ماکارونی با سویا بروند. در این مطلب دسپخت، قصد داریم روش درست کردن این غذا را با سویا در اختیارتان قرار دهیم.

مواد اولیه لازم برای ماکارونی با سویا

نام مواد مقدار لازم
ماکارونی ۱ بسته
سویا نصف یک بسته
پیاز متوسط ۲ عدد
سیر ۲ حبه
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به اندازه دلخواه
روغن مایع سرخ‌کردنی به اندازه دلخواه
ماکارونی با سویا
طرز تهیه ماکارونی با سویا

طرز تهیه ماکارونی با سویا

مرحله اول:

سویا را خیس کنید و اجازه دهید برای مدت حداقل نیم ساعت خیس بخورند. بهتر است از آب ولرم برای این کار استفاده کنید. سپس، آن را با آب سرد بشورید و کمی فشار دهید تا آب اضافه آن خالی شود.

مرحله دوم:

پیازها را به شکل خلالی خرد کنید و در روغن داغ‌شده بریزید. در حین هم زدن مقداری نمک و زردچوبه هم به آن اضافه کنید تا رنگ طلایی به خود بگیرد و ترد شود.

مرحله سوم:

بعد از سرخ شدن پیازها، سویا را به تابه اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا پخته شود و بوی زهم آن از بین برود. البته یک نکته را که باید بدانید این است که سویا روغن زیادی جذب می‌کند. اگر در حین پختن متوجه شدید که روغن تابه تمام شده‌است، صبر کنید و هم زدن را با سرعت و دقت بیشتر ادامه دهید تا سویا به‌خوبی اما بدون روغن سرخ شود.

مرحله چهارم:

بعد از یک ربع تفت دادن سویا، مقداری روغن در گوشه تابه بریزید و به آن، رب گوجه فرنگی اضافه کنید. سپس، صبر کنید تا رب سرخ شود و بوی خامی‌اش از بین برود. سپس، کل مواد تابه را با هم مخلوط و نمک، فلفل سیاه و آویشن به این ترکیب اضافه کنید. حبه‌های سیر را هم له کنید و در تابه بریزید. ۵ دقیقه این مواد را هم بزنید تا به‌خوبی سرخ و مخلوط شوند.

مرحله پنجم:

تا نیمه قابلمه مناسب اندازه ماکارونی آب بریزید و روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن نمک و کمی زردچوبه بریزید و رشته ماکارونی را به دو قسمت تقسیم و به آب اضافه کنید. با چنگال مواد را هم بزنید تا رشته‌ها به همدیگر نچسبند و خمیر نشوند. بعد از نرم شدن که معمولا ده دقیقه زمان می‌برد، ماکارونی را آبکش کنید.

مرحله ششم:

ماکارونی را با آب سرد بشورید و قابلمه را روی حرارت بگذارید. مقداری روغن و زردچوبه کف آن بریزید و سیب زمینی حلقه‌ای بچینید تا ته‌دیگ داشته‌باشید. سپس، ماکارونی و مایه آن را با هم مخلوط کنید و در قابلمه بریزید. در را ببندید و اجازه دهید برای یک ساعت با حرارت کم دم بکشد.

ماکارونی با سویا
طرز تهیه ماکارونی با سویا

نکته‌های بهتر درست کردن ماکارونی با سویا

  • اگر سویا درشت است، آن را با کمک چرخ‌گوشت خرد کنید.
  • برای ته‌دیگ می‌توانید از نان لواش هم استفاده کنید که ترد می‌شود.
  • برای نچسبیدن ماکارونی به همدیگر مقداری روغن به آب جوش اضافه کنید.
  • به جای رب گوجه فرنگی می‌توانید از سس یا پوره آن هم استفاده کنید.
  • اگر از غذاهای تند استقبال می‌کنید، مقداری فلفل قرمز هم به مواد اضافه کنید.
  • بعضی افراد در این غذا جوانه ماش هم می‌ریزد که اگر علاقه دارید، حتما امتحان کنید.
  • حتما بعد از آبکش کردن سویا، آن را به‌خوبی بشورید و فشار دهید تا خشک و تمیز شود.
  • ریختن قارچ یا فلفل دلمه‌ای به سلیقه شما بستگی دارد. اگر آن‌ها را دوست دارید، مقداری با مایه ماکارونی تفت دهید تا خوشمزه‌تر شوند.
ماکارونی با سویا
طرز تهیه ماکارونی با سویا
ماکارونی با سویا
طرز تهیه ماکارونی با سویا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا