ماکارونی

ماکارونی از جمله اولین غذاهای بین‌المللی است که وارد سفره‌های ایرانی شد. درست کردن آن یک دستور مشخص ندارد و هر فرد می‌تواند آن را به شکلی که دوست دارد، نوش جان کند؛ اما شاید درست کردن آن برای اولین بار سخت باشد. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را به شکل ساده برایتان آورده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی آن را درست کنید. همین‌طور، نکاتی را در اختیارتان می‌گذاریم که بتوانید یک مزه فوق‌العاده از آن داشته‌باشید.

مواد اولیه لازم برای ماکارونی

نام مواد مقدار لازم
ماکارونی ۱ بسته
پیاز متوسط ۲ عدد
گوشت چرخ‌کرده ۲۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به اندازه دلخواه
ماکارونی
طرز تهیه ماکارونی

طرز تهیه ماکارونی

 

مرحله اول:

قابلمه‌ای مناسب مواد ماکارونی انتخاب و تا نیمه آن، آب بریزید. سپس، آن را روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا به جوش بیاید. اگر قبل از آماده شدن بقیه مواد به جوش آمد، زیر آن را کم کنید تا همه آب تبخیر نشود.

مرحله دوم:

پیازها را به شکل نگینی یا خلالی خرد کنید و سپس، تابه‌ای روی حرارت بگذارید و در آن روغن بریزید. بعد از داغ شدن، پیازها را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند. مقداری زردچوبه هم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ پیازها طلایی شود.

مرحله سوم:

گوشت را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ آن هم عوض شود. برای این‌که خیالتان از پخته بودن گوشت راحت باشد، می‌توانید در تابه را بگذارید و برای چند دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد.

مرحله چهارم:

رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید. این کار را در یک گوشه تابه انجام دهید تا رب به‌خوبی سرخ شود تا هم بوی خامی آن از بین برود و هم خوش‌رنگ‌تر شود. سپس، نمک، فلفل سیاه و آویشن را به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم:

حالا به سراغ قابلمه بروید و آب را که به جوش آمد، به آن مقداری نمک اضافه کنید. می‌توانید کمی زردچوبه هم بزنید تا رشته‌های ماکارونی رنگ طلایی پیدا کنند. سپس، رشته‌ها را به شکل کامل یا تکه‌تکه‌شده به آب اضافه کنید. فقط حواستان باشد که آن‌ها بهم نچسبند. برای جلوگیری از این اتفاق در همان ابتدا با چنگال ماکارونی را هم بزنید و آن‌ها را از هم جدا کنید.

مرحله ششم:

بعد از طی شدن زمانی که روی بسته ماکارونی نوشته شده‌است؛ آن را آبکش کنید و با آب سرد بشورید تا به همدیگر نچسبند. سپس، کف قابلمه سیب‌زمینی‌ها را خرد کنید و بچینید. مواد و ماکارونی را هم با هم مخلوط و اضافه کنید. حالا در قابلمه را ببندید و یک دم‌کنی هم بگذارید تا دم بکشد. معمولا نیم ساعت زمان برای آماده شدن آن کافی است.

ماکارونی
طرز تهیه ماکارونی

نکته‌های بهتر درست کردن ماکارونی

  • برای ته‌دیگ می‌توانید از کنجد، کاهو، سیب‌زمینی رنده‌شده، نان لواش و … استفاده کنید.
  • اگر ماکارونی‌هایتان بهم می‌چسبند، مقداری روغن مایع به آب اضافه کنید که جلوی این کار را بگیرد.
  • سبزیجات معطر مانند جعفری، پنیر پیتزا، قارچ و ذرت هم مزه خوبی به این غذا می‌دهند. اگر دوست دارید، آن‌ها را هم اضافه کنید.
  • اگر به ادویه دیگری علاقه دارید، آن را هم در اتنهای آماده شدن مواد اضافه کنید. یک یا دو حبه سیر مزه این غذا را زیرو رو می‌کند.
  • به جای گوشت چرخ‌کرده می‌توانید از سویا استفاده کنید و افراد زیادی ماکارونی با سویا را ترجیح می‌دهید. تنها باید یادتان باشد که آن را نیم ساعت با آب ولرم خیس کنید. ترکیب گوشت چرخ‌کرده و سویا هم مزه خوبی دارد.
ماکارونی
طرز تهیه ماکارونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا