ماهی شکم پر در فر

ماهی‌ها یکی از منابع پروتئینی هستند و همیشه طرفداران خاص خود را دارند. ماهی سفید در شمال و انواع ماهی‌ها در دریای جنوب یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه ماهی شکم پر در فر هستند. اما اگر می‌خواهید این غذا را با بهترین رسپی درست کنید، ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید. برایتان می‌گوییم از چه موادی برای پر کردن شکم آن‌ها استفاده کنید تا یک غذای بی‌نظیر داشته‌باشید.

مواد اولیه لازم برای ماهی شکم پر در فر

نام مواد مقدار لازم
ماهی ۱ عدد
سبزیجات معطر ۲ پیمانه
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
گردوی آسیاب‌شده ۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین و گلپر به اندازه دلخواه
ماهی شکم پر در فر
طرز تهیه ماهی شکم پر در فر

طرز تهیه ماهی شکم پر در فر

 

مرحله اول:

شکم ماهی را باز کنید و مواد داخل آن را خالی کنید. بهتر است برای این کار استخوان میانی ماهی را در آورید و سپس، تمام آن را بشورید. در آبکش بگذارید و اجازه دهید آب آن خشک شود. اگر یک شب در یخچال یا فریزر بماند، بهتر است و بوی ماهی اذیتتان نمی‌کند. سپس، مقداری نمک و آب لیمو ترش به آن اضافه کنید.

مرحله دوم:

سبزی‌ها را پاک کنید و بشورید. سپس، آن‌ها خشک و ساطوری کنید. سپس، رب انار، گردو و ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. مقداری انار ترش هم به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله سوم:

مواد را در شکم ماهی بریزید. البته حواستان باشد که مقدار زیادی در آن نریزید؛ چون بیرون می‌ریزد. ماهی را در فر بگذارید و صبر کنید تا آماده شود. معمولا دو ساعت زمان برای آماده شدن آن کافی است.

ماهی شکم پر در فر
طرز تهیه ماهی شکم پر در فر

نکته‌های بهتر درست کردن ماهی شکم پر در فر

  • سبزیجات معطر این غذا گشنیز، جعفری، نعنا، شوید، برگ سیر تازه و تره است.
  • اگر نمی‌خواهید بوی ماهی را احساس کنید، مقداری پودر سیر و زعفران دم‌کرده به ماهی بمالید.
  • زرشک هم یکی از گزینه‌هایی است که بعضی از افراد دوست دارند در شکم ماهی بریزند. اگر شما هم از این مزه استقبال می‌کنید، آن را به غذا اضافه کنید.
  • بهترین روش تهیه استفاده از فر است که هیچ روغنی در آن استفاده نمی‌شود؛ اما اگر دوست دارید، می‌توانید دو طرف ماهی را سرخ و سپس، نوش جان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا