لازانیا

وقتی تکه‌های لازانیا را برش می‌زنید و آن پنیر آب‌شده را در میان لایه‌های آن مشاهده می‌کنید، انگار بهشت خدا به زمین آمده‌است. لازانیا یکی از غذاهایی است که نامش در لیست فست‌فود دیده می‌شود اما درست کردنش کمی راز و رمز می‌خواهد تا عطرش در کل فضا پیچیده شود. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه غذایی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که خوشمزگی‌اش هوش از سرتان ببرد.

مواد اولیه لازم برای لازانیا

نام مواد مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
لازانیا ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
قارچ ۴۰۰ گرم
ذرت ۱ لیوان
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
پنیر پیتزا به اندازه دلخواه
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و آویشن به اندازه دلخواه

مواد اولیه لازم برای سس بشامل

نام مواد مقدار لازم
کره ۵۰ گرم
آرد ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۲ پیمانه
خامه ۲ قاشق غذاخوری
لازانیا
طرز تهیه لازانیا

طرز تهیه لازانیا

 

مرحله اول:

قارچ‌ها و فلفل دلمه‌ای را بشورید و به شکلی که دوست دارید، خرد کنید.

مرحله دوم:

پیاز را به شکلی که دوست دارید، خرد کنید. می‌توانید آن را به‌صورت خلال‌های ریز درآورید یا این‌که تصمیم بگیرید نگینی باشند. در تابه روغن بریزید و بعد از داغ شدن، آن را به همراه مقداری نمک و زردچوبه سرخ کنید.

مرحله سوم:

بعد از سرخ شدن پیازها، گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید گوشت‌ها به‌طورکامل پخته شوند. حالا ذرت، فلفل دلمه‌ای و قارچ‌ها را هم اضافه کنید و تا پس دادن آب قارچ‌ها هم بزنید.

مرحله چهارم:

در گوشه همان تابه یا در تابه دیگری، مقداری روغن بریزید و رب گوجه فرنگی را داخل آن بریزید تا سرخ شود. با این کار، رب رنگ بهتری پیدا می‌کند و بوی خامی آن از بین می‌رود. زیر تابه را خاموش کنید و به سراغ لازانیا بروید.

مرحله پنجم:

برای تهیه سس بشامل، کره را در یک تابه یا قابلمه بگذارید. بعد از آب شدن، آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود. حالا نوبت به اضافه کردن شیر می‌رسد. این کار را به‌آرامی انجام دهید تا آرد در آن گوله‌گوله نشود. بعد از ریختن تمام شیر، این ترکیب را هم بزنید تا غلیظ شود. در نهایت، مقداری خامه هم اضافه کنید که مزه خوبی به خود بگیرد.

مرحله ششم:

در یک قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا به جوش بیاید. البته می‌توانید از مقداری آب جوشیده کتری هم استفاده کنید. برگه‌های لازانیا باید به مدت ۵ دقیقه در این آب بمانند تا نرم شوند.

مرحله هفتم:

کف ظرف دلخواه مربع یا مستطیلی خود مقداری روغن بریزید و آن را با براش چرب کنید. یک لایه خمیر لازانیا را کف آن بگذارید و سپس، سس بشامل را روی آن بمالید. در ادامه، موادی که برای این غذا درست کردید، روی آن بریزید و با پشت قاشق همه جا پهن کنید تا لایه نازکی شکل بگیرد. سپس، یک لایه پنیر پیتزا روی آن بریزید.

مرحله هشتم:

تا تمام شدن تمام مواد این کار را تکرار کنید و روی لایه آخر مقدار بیشتری پنیر بریزید. با این کار، لایه آخر نمی‌سوزد. غذا را داخل فر بگذارید و اجازه دهید نیم‌ساعت در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بماند. سپس، ۵ دقیقه شعله بالای فر را روشن کنید تا روی آن طلایی شود. لازانیای شما آماده است تا نوش جان کنید.

لازانیا
طرز تهیه لازانیا

نکته‌های بهتر درست کردن لازانیا

  • بعضی از بسته‌های این غذا ادویه مخصوص دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • اگر به گوشت حساسیت دارید، از مرغ استفاده کنید تا هیچ گوشتی داخل این غذا نریزید.
  • بین لایه‌ها مواد زیادی نریزید. با این کار خوردن این خوراک سخت می‌شود و همه مواد بیرون می‌ریزند.
  • بعد از درست کردن این غذا، صبر کنید تا ۱۵ دقیقه سرد شود و سپس، برش بزنید تا مواد آن جدا نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا