لاته ماکیاتو

یکی از نوشیدنی‌های گرم که ظاهر زیبایی هم دارد، لاته ماکیاتو است. این نوشیدنی سبک‌تر از اسپرسو به حساب می‌آید اما از کاپوچینو سنگین‌تر است. ماکیاتو به لکه‌دار بودن این نوشیدنی اشاره دهد. یعنی لایه آخر که فوم است، شبیه یک لکه روی آن به حساب می‌آید. این نوشیدنی که از ایتالیا راه خودش را به نقاط دیگر جهان پیدا کرده‌است؛ دستور تهیه آسانی دارد. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه ماکیاتو را به همراه نکات تهیه خوشمزه‌تر آن در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید به‌راحتی آن را در هر وقت که خواستید، درست کنید. اگر این نوشیدنی را درست کردید، دستور کیک کاکائویی یا طرز تهیه کیک قهوه و دارچین را هم یاد بگیرید تا در کنار هم یک وعده خوشمزه را تجربه کنید.

مواد اولیه لازم برای لاته ماکیاتو

نام مواد مقدار لازم
پودر قهوه ۲ قاشق چای‌خوری
آب جوش ۱/۲ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
لاته ماکیاتو
طرز تهیه لاته ماکیاتو

طرز تهیه لاته ماکیاتو

 

مرحله اول:

آب را در موکاپ بریزید. سپس، پودر قهوه را در قسمت بالای آن بریزید و با پشت قاشق فشرده کنید. موکاپات را روی حرارت بگذارید تا اسپرسوی شما آماده شود.

مرحله دوم:

شیر را روی حرارت بگذارید تا گرم شود. زمانی‌که کناره‌های آن شروع به حباب زدن کرد، آن را از روی حرارت بردارید. شیر را در فرنچ پرس بریزید و بزنید تا حالت خامه‌ای پیدا کند.

مرحله سوم:

برای این‌که لاته شما سرد نباشد، فنجانی را که می‌خواهید این نوشیدنی را در آن سرو کنید، با آب جوش آبکشی کنید. سپس، اسپرسو را داخل آن بریزید. سپس، مقداری از شیر را روی آن بریزید تا یک لایه روی آن تشکیل شود.

مرحله چهارم:

بعد از کم شدن مقدار شیر در فرنچ پرس، باقی‌مانده را دوباره بزنید تا حالت خامه‌ای بیشتری پیدا کند. این خامه را روی لاته خود بریزید تا کل سطح آن را پر کند.

مرحله پنجم:

با سس شکلاتی طرحی روی ماکیاتو ایجاد و سپس، آن را نوش جان کنید. به همراه آن می‌توانید از انواع شکلات مانند شکلات با درصد تلخی بالا یا کوکی استفاده کنید

لاته ماکیاتو
طرز تهیه لاته ماکیاتو

نکته‌های بهتر درست کردن لاته ماکیاتو

  • ماکیاتو باید طعمی بین اسپرسو و کاپوچینو داشته‌باشد.
  • با نازل دستگاه اسپرسوساز هم می‌توانید شیر را کف‌دار کنید.
  • برای تزئین از دارچین یا شکلات رنده‌شده هم می‌توانید روی فنجان بریزید.
  • مقدار شیر ریخته‌شده اگر کمتر باشد، لاته به اسپرسو ماکیاتو تبدیل می‌شود.
  • بعد از سرو، در زمان کوتاهی این نوشیدنی خود را نوش جان کنید؛ چون فوم آن سریع سرد می‌شود.
  • اگر از ظرف شیشه‌ای استفاده کنید، لایه‌های ماکیاتوی به‌خوبی مشخص می‌شوند که ظاهر بهتری به این نوشیدنی می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا