قارچ سوخاری

قارچ سوخاری یکی از غذاهایی است که وقتی افراد به فست‌فود می‌روند ممکن است در کنار بقیه سفارش‌ها، آن را هم انتخاب کنند. درست کردن این غذا سخت نیست و به‌راحتی می‌توانید هر زمان که خواستید، در خانه درست کنید؛ اما برای این‌که قارچ‌های شما آبدار نشود، لازم است یک سری نکات را رعایت کنید. در این مطلب دسپخت برایتان می‌گوییم که چطور در خانه قارچ سوخاری تهیه کنید.

مواد اولیه لازم برای قارچ سوخاری

نام مواد مقدار لازم
قارچ ۳۰۰ گرم
آرد ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
پودر سوخاری ۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، آویشن و پاپریکا به اندازه دلخواه
قارچ سوخاری
طرز تهیه قارچ سوخاری

طرز تهیه قارچ سوخاری

 

مرحله اول:

پوست قارچ‌ها را بگیرید و بشورید. بعد از شستن در آبکش بریزید و با پارچه تمیزی پاک کنید. این مرحله را به‌خوبی انجام دهید تا مطمئن باشید که هیچ آبی داخل قارچ نباشد. البته می‌توانید از شستن قارچ‌ها صرف‌نظر کنید.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را به همراه مقداری نمک در یک ظرف بریزید و به‌خوبی هم بزنید. برای این کار می‌توانید از یک چنگال استفاده کنید یا این‌که همزن دستی بردارید و هم بزنید تا زرده و سفیده تخم مرغ یکدست شوند.

مرحله سوم:

آرد و پودر سوخاری را هم در دو ظرف دیگر بریزید و به آرد، ادویه‌ها را اضافه کنید. حالا قارچ‌ها را یک بار در تخم مرغ، سپس، در آرد، دوباره در تخم مرغ و در نهایت، در پودر سوخاری بغلتانید.

مرحله چهارم:

بعد از این‌که تمام قارچ‌ها را با مواد پوشاندید، تابه یا قابلمه‌ای را روی حرارت بگذارید و سپس، روغن بریزید. صبر کنید تا روغن داغ شود و سپس، قارچ‌ها را داخل آن بریزید و حدود ۵ دقیقه زمان دهید تا سرخ شوند. سپس، روی دستمال تمیزی بگذارید تا روغن اضافه آن‌ها از بین برود.

قارچ سوخاری
طرز تهیه قارچ سوخاری

نکته‌های بهتر درست کردن قارچ سوخاری

  • به جای پودر سوخاری از نان خردشده می‌توانید استفاده کنید.
  • بهتر است از قارچ‌های سفت برای سوخاری کردن استفاده کنید.
  • قارچ سوخاری تا ۳ روز در یخچال و تا یک ماه در فریزر قابل‌نگهداری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا