فروماژ

اسم فروماژ کمی عجیب است و وقتی برای اولین نام آن را به‌عنوان یک دسر می‌شنوید، حتما تعجب خواهید کرد. این واژه فرانسوی و به معنای پنیر است؛ اما در دستور تهیه آن از هیچ پنیری استفاده نشده‌است. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه این دسر را در اختیارتان می‌گذاریم و با چند قدم ساده به شما می‌گوییم چطور آن را درست کنید تا خوشمزه شود. اگر طرفدار کاکائو باشید، حتما شیفته این دسر می‌شوید.

مواد اولیه لازم برای فروماژ

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه
خامه قنادی ۱ پیمانه
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد ۱ پیمانه
آب جوش ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه فروماژ

 

مرحله اول:

آب سرد و ژلاتین را در یک کاسه شیشه‌ای بریزید. سپس، این کاسه را روی حرارت بخار آب جوش بگذارید. کتری یا قابلمه روی حرارت برای این کار مناسب است؛ البته حواستان باشد که کاسه داخل ظرف نیفتد. این ترکیب را هم بزنید تا ذرات ژلاتین در آب حل شوند. بعد از آن‌که این کار انجام شد، کاسه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود.

مرحله دوم:

شکر، تخم‌مرغ‌ها و وانیل را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. بهتر است از همزن برای این کار استفاده کنید؛ چون مایه شما در زمان کوتاهی حجیم می‌شود. سپس، کمی از خامه را برای تزئین کنار بگذارید و بقیه را به ترکیب اضافه کنید. به‌خوبی هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند.

مرحله سوم:

در آب جوش پودر کاکائو و پودر نسکافه را بریزید و هم بزنید تا ترکیب شوند و هیچ گلوله‌ای از تکه‌های آن مشخص نباشد. حالا مخلوط ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم:

ترکیب ژلاتین و پودرها را به ظرف خامه اضافه کنید و به‌آرامی مخلوط کنید. وقتی همه مواد با هم ترکیب شدند، کف و دیواره‌های قالب دلخواه خود را چرب کنید و این مواد را داخل آن بریزید و با خامه تزئین کنید. سپس، آن را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا سرد شود. این دسر با خامه عالی می‌شود اما اگر نوع قنادی یا صبحانه آن را در خانه ندارید، طرز تهیه خامه با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید و در زمان کوتاه درست کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن فروماژ

  • برای تزئین می‌توانید از هر ماده‌ای که دوست دارید، استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای آب جوش از شیر هم استفاده و طعم جدیدی را امتحان کنید.
  • اضافه کردن پوست پرتقال به اندازه یک قاشق مرباخوری عطر خوبی به دسر شما می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا