شیرینی پاپیونی

یکی از شیرینی‌هایی که برای افراد زیادی نوستالژیک به حساب می‌آید، شیرینی پاپیونی است که افراد در مراسم زیادی مانند عیدها می‌خریدند و پیش مهمانان می‌گذاشتند. این روزها قنادی‌های زیادی آن را هنوز هم تولید می‌کنند؛ اما اگر نتوانستید آن را به‌راحتی پیدا کنید و می‌خواهید حتما آن را یک بار دیگر امتحان کنید؛ بهتر است طرز تهیه آن را یاد بگیرید و خودتان انجام دهید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه شیرینی پاپیونی را در اختیارتان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم چطور این شیرینی ساده را درست کنید.

مواد اولیه لازم برای شیرینی پاپیونی

نام مواد مقدار لازم
خمیر هزارلا ۱ بسته
پودر قند به اندازه دلخواه
پودر پسته به اندازه دلخواه
شیرینی پاپیونی
طرز تهیه شیرینی پاپیونی

طرز تهیه شیرینی پاپیونی

 

مرحله اول:

اگر می‌خواهید بدون هیچ زحمتی این شیرینی را درست کنید، خمیر هزارلا بگیرید. این خمیر را از فریزر دربیاورید. بعد از این‌که یخ‌های آن آب شدند، سریع آن را به اندازه‌های دلخواه مربعی یا مستطیلی برش بزنید. این خمیر نباید در معرض هوا قرار بگیرد؛ چون با این کار سریع خشک می‌شود و نمی‌توانید شیرینی را به‌خوبی درست کنید.

مرحله دوم:

بعد از برش، هر تکه را از قسمت میانی دو بار بچرخانید و آن‌ها را روی سینی فر بگذارید. سعی کنید فاصله میان آن‌ها را طوری تنظیم کنید که بعد از پخته شدن، به همدیگر نچسبند.

مرحله سوم:

حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد که شیرینی‌های پاپیونی خود را باز کنند. بعد از آماده شدن، آن‌ها را از فر بیرون بیاورید و صبر کنید تا خنک شوند.

مرحله چهارم:

بعد از خنک شدن، آن‌ها را در پودر قند بغلتانید و با پودر پسته تزئین کنید. در نهایت، شیرینی پاپیونی خود را در ظرفی که دوست دارید، بچینید و روی آن را سلفون بگیرید. با این کار، مدت زمان طولانی‌تری باقی می‌مانند.

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی پاپیونی

اگر می‌خواهید خودتان خمیر شیرینی پاپیونی را آماده کنید، به آرد، کره و نمک نیاز دارید.

 مواد اولیه لازم برای خمیر شیرینی پاپیونی

نام مواد مقدار لازم
آرد ۲۵۰ گرم
کره ۲۵۰ گرم
نمک ¼ قاشق چای‌خوری

کره باید هم‌دمای محیط باشد. بعد از هم‌دما شدن، آن را له و آرد الک‌خورده و نمک را به آن اضافه کنید. بعد از این‌که خمیر به دست آمد، یک ساعت به آن زمان بدهید تا استراحت کند.

بعد از استراحت، آن را به ۴ تا ۵ قسمت تقسیم کنید. هر قسمت باید به‌خوبی نازک شوند و سپس، آن‌ها را با زدن کره، روی هم بگذارید. حالا خمیر را به اندازه دلخواه برش بزنید و در فر بگذارید تا بپزند.

اگر می‌خواهید به جای پودر قند از شربت بار استفاده کنید، لازم است مواد آن را تهیه کنید و آن‌ها را روی حرارت بگذارید. بعد از آماده شدن شیرینی‌ پاپیونی و خنک شدن، شربت را روی آن‌ها بریزید. البته باید آن‌ها را جایی بگذارید که اضافه شربت از شیرینی‌ها خارج شود و شیرینی‌ها بیش از اندازه شربت را جذب خود نکنند.

شیرینی پاپیونی
طرز تهیه شیرینی پاپیونی

مواد اولیه لازم برای شربت بار

نام مواد مقدار لازم
شکر ۲ پیمانه
آب ۱ پیمانه
گلاب ۱/۳ پیمانه
زعفران دم‌کردن ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

شکر و آب را در یک قابلمه بریزید و بدون هم زدن، روی حرارت بگذارید. بعد از این‌که این ترکیب به جوش آمد، شروع به هم زدن آن کنید و قبل از خاموش کردن، زعفران، آبلیمو و گلاب را داخل آن بریزید. اجازه دهید شربت کمی خنک شود تا روی شیرینی پاپیونی خود بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا