شیرینی مشهدی

برای جشن سال نو و عید نوروز شیرینی‌های مختلفی در بخش‌های مختلف کشور پخته می‌شوند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها در اکثر قنادی‌ها وجود دارد، شیرینی مشهدی است که آن را با نام شیرینی مربایی هم می‌شناسند. افراد زیادی هستند که از خوردن این شیرینی لذت می‌برند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید تا شما را با طرز تهیه شیرینی مشهدی آشنا کنیم. با این دستور پخت هر زمان که دوست داشتید، می‌توانید این شیرینی را درست کنید.

مواد اولیه موردنیاز شیرینی مشهدی

نام مواد مقدار لازم
آرد ۲ پیمانه
پودر قند ½ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
روغن ۱ و ۱/۳ پیمانه
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
مارمالاد با طعم دلخواه به اندازه دلخواه
شیرینی مشهدی
طرز تهیه شیرینی مشهدی

دستور تهیه شیرینی مشهدی

مرحله اول:

روغن و پودر قند را با هم مخلوط و سپس، تخم مرغ و وانیل را به آن‌ها اضافه کنید. هم بزنید تا مواد یکدست شوند و هیچ تکه‌ای از مواد اولیه مشخص نباشد.

مرحله دوم:

آرد را در چند مرحله به آن اضافه کنید و به‌خوبی ورز دهید. البته یک نکته مهم را در رابطه با ورز دادن باید در نظر بگیرید؛ زیاد ورز دادن باعث می‌شود خمیر شیرینی مشهدی روغن زیادی پس دهد و بعد از پخت وا رود. برای جلوگیری از این اتفاق، تنها ورز دادن به اندازه مخلوط شدن کافی است.

مرحله سوم:

مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و سپس، آن‌ها را روی سطح آردپاشی‌شده پهن کنید. ضخامت هر لایه باید کمتر از نیم سانتی‌متر باشد. مواد را با قالب دلخواه برش بزنید. سپس، وسط نصف شیرینی‌ها را با کاتر گرد بردارید.

مرحله چهارم:

فر را روشن کنید و روی سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید تا شیرینی‌های مشهدی به سینی نچسبند. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه بگذارید و اجازه دهید شیرینی‌ها به مدت ۱۵ دقیقه پخته شوند.

مرحله پنجم:

بعد از بیرون آوردن شیرینی‌های مشهدی از فر و سرد شدن، شیرینی‌هایی رویی را به شربت بار آغشته کنید و سپس، رویشان پودر پسته یا بادام بریزید. بین لایه پایینی و بالایی شیرینی مشهدی هم مارمالاد بریزید. آن‌ها را به هم وصل کنید.

مرحله ششم:

برای تزئین بیشتر می‌توانید مقداری شکلات را به روش بن‌ماری آب کنید و با حرکات رفت و برگشتی روی شیرینی‌ها بریزید. حالا شیرینی‌های مشهدی شما آماده هستند.

شیرینی مشهدی
طرز تهیه شیرینی مشهدی

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی مشهدی

  • شیرینی مشهدی را تا یک ماه می‌توان در یخچال نگه داشت.
  • برای طعم بهتر، یک قاشق غذاخوری عسل به مواد خمیر اضافه کنید.
  • می‌توانید ¼ آرد را کم کنید و به جای آن از نشاسته ذرت استفاده کنید.
  • شکلات سفید و سیاه برای درست کردن شیرینی مشهدی مناسب هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا