شیرینی ماکارون

شیرینی ماکارون یکی از شیرینی‌هایی است که شبیه شیرینی لطیفه است؛ اما از آن‌جایی که آن را در رنگ‌های مختلف تهیه می‌کنند، معروف‌تر از بقیه است. این رنگارنگ بودن، آن را به یک گزینه جذاب برای هدیه دادن تبدیل کرده‌است. علاوه‌براین، نرم و لطیف بودن آن باعث می‌شود هنگام گذاشتن آن در دهان، به‌راحتی آب شود. اگر می‌خواهید یک هدیه جذاب به دیگران بدهید، حتما طرز تهیه شیرینی ماکارون را یاد بگیرید. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور پخت آن را در اختیارتان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم چطور ماکارون را درست کنید تا نرم یا سفت نشود.

مواد اولیه موردنیاز برای شیرینی ماکارون

نام مواد مقدار لازم
سفیده تخم مرغ ۳ عدد
پودر بادام ۶۰ گرم
پودر قند ۶۰ گرم
شکر دانه ریز ۳۰ گرم
رنگ ژله‌ای خوراکی به اندازه دلخواه
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری

شیرینی ماکارون

دستور تهیه شیرینی ماکارون

 

مرحله اول:

تخم‌مرغ‌ها را از یخچال دربیاورید و اجازه دهید هم‌دمای محیط شوند. سپس، زرده‌ها و سفیده‌ها را جدا کنید؛ چون در طرز تهیه ماکارون تنها به سفیده‌ها نیاز دارید. برای دو ساعت صبر کنید تا در دمای محیط و به‌صورت سر باز بمانند تا رطوبت آن‌ها گرفته‌شود.

مرحله دوم:

اگر پودر بادام آماده ندارید، بادام را پوست بگیرید و اجازه دهید خشک شوند. سپس، با آسیاب خرد و چند بار الک کنید. برای الک از فشار دست یا قاشق استفاده نکنید. بلکه بگذارید خودشان بدون هیچ فشاری از آن خارج شوند؛ چون فشار باعث روغن انداختن آن‌ها می‌شود که تهیه شیرینی ماکارون را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

مرحله سوم:

پودر قند و پودر بادام را یک بار دیگر با هم الک کنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم:

به سراغ سفیده‌های تخم مرغ بروید و خوب هم بزنید تا حجمشان چند برابر شود و پف کنند. برای این‌که شیرینی‌های ماکارون بهتر شوند، یک قابلمه با آب روی حرارت بگذارید. بعد از جوشیدن، ظرف سفیده‌ها را روی آن بگذارید و هم بزنید.

مرحله پنجم:

هم زمان با هم زدن سفیده، شکر دانه ریز را به آن اضافه کنید. بعد از تمام شدن، رنگ ژله را به آن اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. این کار را آرام انجام دهید تا پف مواد نخوابد و در عین حال، رنگ به تمام قسمت‌های مواد برسد.

مرحله ششم:

ترکیب پودر قند و بادام را هم اضافه کنید و دوباره هم زدن را با لیسک تکرار کنید. سپس، مواد را به قیف منتقل کنید و در قالب مناسب فر بگذارید. صبر کنید تا مواد به مدت ۱ ساعت در دمای محیط بماند و رویه ببندد؛ یعنی، زمانی‌که به آن دست می‌زنید، مواد به انگشتان دست شما نچسبد.

مرحله هفتم:

هم‌زمان با استراحت شیرینی‌های ماکارون، فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. سپس، شیرینی‌ها را در آن بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه پخته شوند.

مرحله هشتم:

بعد از پختن و بیرون آوردن از فر، اجازه دهید شیرینی‌ها خنک شوند. در حین از دما افتادن، به سراغ تهیه مواد میانی این شیرینی بروید. خامه فرم‌گرفته را با شکلات تخته‌ای سفیدرنگ و مربای تمشک ترکیب کنید و در قیف بریزید. این ترکیب را روی یک قسمت ماکارون بریزید و سپس، ماکارون دوم را روی آن بگذارید. برای خراب نشدن خامه، ماکارون دوم را به‌صورت چرخشی فشار دهید.

شیرینی ماکارون

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی ماکارون

  • نیازی نیست حتما از روش بن‌ماری حین هم‌زدن سفیده‌ها استفاده کنید.
  • قبل از گذاشتن سینی در فر، آن را چند بار محکم به زمین بکوبید تا هوای بین مواد از بین برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا