شیرینی لگیمات

تنها سفر تجربه کردن چیزهای جدید نیست. طرز تهیه شیرینی لگیمات را که یاد بگیرید، انگار به جنوب کشور سفر کرده‌اید. این شیرینی یکی از خوراکی‌هایی است که مردم جنوب کشور مانند بوشهر در روزهای مختلف سال مانند ماه رمضان می‌پزند. اگر به تجربه‌های تازه سلام می‌کنید، بهتر است سریع‌تر طرز تهیه شیرینی لگیمات را یاد بگیرید و آن را در خانه درست کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور تهیه شیرینی لگیمات را در اختیارتان می‌گذاریم تا آن به شکلی بی‌نقص درست کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای شیرینی لگیمات

نام مواد مقدار لازم
آرد ۲ پیمانه
نشاسته ۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه ۱ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ ۱ عدد
آب ۲ پیمانه
شیره خرما/ شربت بار ۱ پیمانه
روغن به اندازه دلخواه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
لگیمات
طرز تهیه لگیمات

دستور تهیه شیرینی لگیمات

 

مرحله اول:

خمیر مایه را به همراه چند قاشق آب ولرم و شکر در یک ظرف بریزید و هم بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا ترکیب پف کند. آرد شیرینی لگیمات را ۳ بار الک کنید تا نرم و بدون گلوله‌ آرد شود. سپس، آن را در یک ظرف بریزید و ترکیب خمیر مایه را داخل آن بریزید. باید خمیر نرمی به دست بیاید. روی خمیر یک پلاستیک بگذارید و آن را در یک جای گرم بگذارید تا استراحت کند.

مرحله دوم:

نشاسته و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس، آن را به خمیر استراحت‌کرده اضافه کنید. در نهایت باید خمیری به دست بیاید که بعد از ریختن در قیف، به‌آسانی بیرون ریخته شود. اگر متوجه شوید که مایه از قیف بیرون نمی‌ریزد، تخم مرغ دیگری به آن اضافه کنید.

مرحله سوم:

در یک قابلمه متوسط به اندازه‌ای روغن بریزید که اگر مایه لگیمات را داخل آن بندازید، روغن تمام بخش‌های آن را بگیرد. سپس، آن را روی حرارت کم بگذارید و صبر کنید تا گرم شود.

مرحله چهارم:

قیف را فشار دهید تا مایه از آن بیرون بیاید. سپس، بعد از بیرون آمدن، آن را به اندازه دلخواه ببرید. اجازه دهید تمام بخش‌های آن به‌طور یکدست سرخ شوند. حرارت را زیاد نکنید تا لگیمات‌ها مغزپخت شوند.

مرحله پنجم:

بعد از پختن، آن‌ها را از روغن درآورید و روی پارچه‌ای بگذارید تا روغن‌های اضافه آن‌ها گرفته شود. سپس، شیره انگور را گرم کنید و روی این شیرینی‌های کروی کوچک بریزید. در نهایت، آن‌ها را بعد از سرد شدن در ظرف موردعلاقه‌تان بپینید و با چای یا به‌تنهایی نوش جان کنید.

لگیمات
طرز تهیه لگیمات

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی لگیمات

  • اگر به شیره انگور دسترسی ندارید، شربت بار درست کنید و آن را روی مواد بریزید.
  • برای بافت نرم و لطیف، از نصف فنجان ماست چکیده شیرین استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید شیرینی‌های تردی داشته‌باشید، ۳ قاشق غذاخوری به آن پودر شیر خشک اضافه کنید.
  • بعضی از افراد یک قاشق غذاخوری عسل به ترکیب اضافه می‌کنند تا شیرینی‌ها رنگ بهتری به خود بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا