شیرینی لندو

شیرینی ساده اما پرانرژی می‌خواهید؟ طرز تهیه شیرینی لندو را که یاد بگیرید، با کمترین کار می‌توانید یک شیرینی مقوی برای خود تهیه کنید. این شیرینی برای استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل است؛ اما اگر مقداری خرما در خانه داشته‌باشید، می‌توانید آن را به‌راحتی تهیه کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور تهیه شیرینی لندو را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای شیرینی لندو

نام مواد مقدار لازم
گندم ۵۰۰ گرم
خرما ۵۰۰ گرم
کنجد به اندازه دلخواه
شیرینی لندو
طرز تهیه شیرینی لندو

طرز تهیه شیرینی لندو

 

مرحله اول:

اول از همه پوست و هسته خرماها را جدا کنید. برای این‌که پوست آن‌ها به‌راحتی جدا شود، مقداری آب به جوش آورید و روی خرماها بریزید. بعد از ۵ دقیقه پوست جدا می‌شود.

مرحله دوم:

گندم را در آب بریزید و اجازه دهید برای چند ساعت خیس بخورد. در این مدت، ۲ تا ۳ بار آب گندم را عوض کنید. بعد از گذشت این زمان، آن را آبکش کنید تا آب اضافه آن گرفته‌شود. سپس، آن‌ها را روی دستمال تمیز نخی بریزید تا کار خشک کردن به‌طور کامل انجام شود.

مرحله سوم:

تابه‌ای را روی حرارت بگذارید و بعد از گرم شدن، گندم‌ها را داخل آن بریزید. گندم‌ها را سریع هم بزنید تا برشته شوند. برای هم زدن می‌توانید از دستمال نخی تاشده استفاده کنید. بعد از گرفتن بوی خامی و برشته شدن، گندم‌ها را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم:

خرما، کنجد و گندم را با هم مخلوط کنید و به‌خوبی هم بزنید. اگر این کار را با دست انجام دهید، بهتر می‌توانید همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم:

از مخلوط به‌دست‌آمده گلوله‌های کوچک به اندازه گردو بردارید و با کف دستان خود گرد کنید. سپس، شیرینی‌های لندو را در ظرفی که می‌خواهید، بچینید.

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی لندو

  • با هر چیزی می‌توانید شیرینی‌های لندو را تزئین کنید.
  • برای له کردن خرما از گوشتکوب برقی یا دستی کمک بگیرید.
  • به جای کنجد می‌توانید از مغزهای دیگر مانند بادام و پسته استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا