شیرینی لطیفه

بافت شیرینی لطیفه هم مانند نام آن لطیف است. دسری که وقتی آن را در دهانتان می‌گذارید، به‌راحتی آب می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد؛ اما درست کردن آن فوت و فن خاصی دارد. اگر می‌خواهید این شیرینی را در خانه درست کنید، باید دستور تهیه آن را مو به مو اجرا کنید. سپس، همان دسری را تحویل می‌گیرید که در بهترین قنادی‌های شهر نوش جان کرده‌اید. در ادامه، روش تهیه شیرینی لطیفه را در اختیارتان می‌گذاریم و تمام نکات لازم برای تهیه بی‌نقص آن را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه موردنیاز برای شیرینی لطیفه

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
آرد ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ½ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
نمک ¼ قاشق چای‌خوری
پودر قند به اندازه دلخواه
پودر پسته به اندازه دلخواه
خامه فرم‌گرفته قنادی به اندازه دلخواه
شیرینی لطیفه
طرز تهیه شیرینی لطیفه

دستور تهیه شیرینی لطیفه

مرحله اول:

تخم مرغ را بیرون یخچال بگذارید تا از سرمای آن کم و هم‌دمای محیط شود. برای تهیه شیرینی لطیفه باید زرده و سفیده آن را جدا کنید. سفیده‌ها را با دور تند همزن بزنید تا حجیم شود. سپس، نصف شکر را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا حالت خامه‌ای و سفت پیدا کنند. بعد از آماده شدن، ظرف سفیده را در یخچال بگذارید تا چند دقیقه خنک شود.

مرحله دوم:

زرده تخم مرغ، باقی‌مانده شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید. بعد از ۵ دقیقه هم زدن، این مایه حالت کشدار و کرمی‌رنگ پیدا می‌کند. باید شکلی شبیه خامه قنادی داشته‌باشد.

مرحله سوم:

سفیده را از یخچال بیرون آورید و با زرده تخم مرغ مخلوط کنید. برای هم زدن از همزن کمک نگیرید و این کار را با لیسک به‌آرامی انجام دهید. با این کار پف مواد از بین نمی‌رود و شیرینی لطیفه به همان شکل قنادی درمی‌آید.

مرحله چهارم:

شیرینی لطیفه در فر آماده می‌شود. پس، آن را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. مواد را در قیف بریزید و با استفاده از ماسوره متوسط، مواد را به‌صورت گرد در سینی بچینید. برای این‌که مواد شیرینی به سینی نچسبند، از کاغذ روغنی استفاده کنید. مواد به‌صورت قله‌ای باشند تا بعد از پخت به کف سینی نچسبند.

مرحله پنجم:

به اندازه دلخواه، پودر قند روی شیرینی‌ها بریزید و آن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در فر بگذارید. در این فاصله از فر دور نشوید و بعد از مشخص شدن رنگ طلایی آن‌ها، سینی را از فر دربیاورید.

مرحله ششم:

بعد از سرد شدن شیرینی‌های لطیفه روی آن‌ها خامه بریزید و دو به دو به هم بچسبانید. سپس، آن‌ها را با پودر پسته تزئین کنید. در نهایت، شیرینی لطیفه آماده‌شده را در یخچال بگذارید تا خنک شود. در صورت نداشتن خامه قنادی، خامه با سفیده تخم مرغ درست کنید.

شیرینی لطیفه
طرز تهیه شیرینی لطیفه

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی لطیفه

  • در سینی فر، بین شیرینی‌ها فاصله بگذارید تا به همدیگر نچسبند.
  • از شکلات آب‌شده برای تزئین شیرینی لطیفه می‌توان استفاده کرد.
  • برای بالا بردن کیفیت شیرینی‌های لطیفه از آرد سفید قنادی استفاده کنید.
  • می‌توانید ¼ از مقدار آرد کم و به همان اندازه نشاسته ذرت به ترکیب اضافه کنید.
  • در تهیه شیرینی لطیفه، اندازه مواد باید دقیق باشد تا بیش از حد خشک یا نرم نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا