شیرینی بدون شکر

در رژیم دنبال شیرینی بدون شکر باشید. شیرینی بخش بزرگی از رژیم غذایی افراد را تشکیل داده‌است اما زیاد خوردن آن اثرات مثبتی به دنبال ندارد. اگر رژیم کاهش وزن دارید، لازم است برای مدتی دور این خوراکی‌ها را خط بکشید تا به وزن ایدئال خود برسید و همان حسی را که دوست دارید، تجربه کنند. برای این‌که این مدت سخت نگذرد و خوردن خوراکی‌هایی مانند دسر کدو حلوایی برایتان خسته‌کننده نشود، بهتر است دنبال شیرینی بدون شکر باشید. در ادامه این مطلب دسپخت، رسپی ۴ شیرینی بدون شکر را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای شیرینی بدون شکر شماره ۱

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۲/۳ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خری
پودر کاکائو ۱ قاشق چای‌خوری
شیره خرما ½ پیمانه
شیرینی بدون شکر
۴ رسپی شیرینی بدون شکر

طرز تهیه شیرینی بدون شکر شماره ۱

 

مرحله اول:

شیره خرما را به همراه روغن مایع در یک ظرف بریزید. بعد از کمی مخلوط شدن، تخم مرغ را هم بشکنید و به همراه وانیل به آن‌ها اضافه کنید.

مرحله دوم:

برای این شیرینی بدون شکر آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید. بعد از ۳ بار الک کردن این ترکیب، آن را در چند مرحله به مواد قبلی اضافه کنید. بعد از اضافه کردن، به‌خوبی هم بزنید تا خمیری به دست بیاید.

مرحله سوم:

خمیر آماده‌شده به دست‌های شما می‌چسبند. برای از بین بردن این چسبندگی، اجازه دهید خمیر برای چند ساعت در یخچال استراحت کند. اگر می‌خواهید سرعت کار را بالا ببرید، آن را در فریزر بگذارید.

مرحله چهارم:

بعد از درآوردن این شیرینی بدون شکر از یخچال، روی سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید. به اندازه یک گردو از مواد این شیرینی بدون شکر بردارید و گرد کنید. سپس، آن را روی سینی بگذارید. یک تکه گردو بردارید و روی شیرینی‌ها بگذارید. هم‌زمان کمی هم روی شیرینی فشار وارد کنید که از حالت گرد بودن دربیایند.

مرحله پنجم:

شینی را در فر بگذارید. البته قبل از گذاشتن شیرینی‌ها در فر، آن را کمی گرم کنید. حدود۲۰ دقیقه زمان کافی است تا شیرینی‌های بدون شکر شما آماده شوند. بعد از برداشتن از فر، صبر کنید تا آن‌ها سرد شوند؛ سپس، نوش جان کنید.

مواد اولیه لازم برای شیرینی بدون شکر شماره ۲

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
خرما له‌شده ۱ پیمانه
کره آب‌شده ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۱ پیمانه
گردوی آسیاب‌شده ۱/۴ پیمانه
موز ۱/۲ عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پودر دارچین ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی بدون شکر شماره ۲

 

مرحله اول:

کره و تخم مرغ را بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شوند. سپس، کره را آب کنید. کره آب‌شده، خرمای له‌شده، تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند.

مرحله دوم:

گردو و موز را خرد کنید و به بقیه مواد اضافه کنید. یکدست کردن مواد این شیرینی بدون شکر سخت است و نباید نگران این قضیه باشید. اگر روی این موضوع حساس هستید، می‌توانید از مخلوط‌کن کمک بگیرید.

مرحله سوم:

ترکیب آرد و بیکینگ پودر الک‌شده را به بقیه مواد شیرینی بدون قند اضافه کنید و هم بزنید. در آخر، پودر دارچین را هم روی مواد بریزید تا عطر فوق‌العاده‌ای به این شیرینی بدهند.

مرحله چهارم:

شیرینی‌ها را به شکل و اندازه دلخواه آماده کنید و روی سینی فر بچینید. سپس، آن‌ها را برای مدت زمان ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا آماده شوند.

 

مواد اولیه لازم برای شیرینی بدون شکر شماره ۳

نام مواد مقدار لازم
خرمای له‌شده ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
کره ۵۰ گرم
جو دوسرپرک ۱/۲ پیمانه
آرد ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
دارچین ۱/۲ قاشق چای‌خوری
شیرینی بدون شکر
۴ رسپی شیرینی بدون شکر

طرز تهیه شیرینی بدون شکر شماره ۳

 

مرحله اول:

جو دو سر پرک به شیرینی شما انرژی زیادی می‌دهد و خیالتان می‌تواند از بابت خوردن آن‌ها راحت باشد. خرما، کره، تخم مرغ، جو دوسر پرک را با دارچین مخلوط کنید.

مرحله دوم:

آرد و بیکینگ پودر را به مواد شیرینی بدون شکر اضافه کنید. خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند و یک خمیر به دست بیاید. حالا این مواد را با شکل و اندازه دلخواه داخل سینی فر بچینید. سپس، ۲۰ دقیقه زمان دهید تا در فر ۱۸۰ درجه آماده شوند.

مواد اولیه لازم برای شیرینی بدون شکر شماره ۴

نام مواد مقدار لازم
سیب ۱ عدد
عسل ۵ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق غذاخوری
پودر میخک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
روغن زیتون ۱ پیمانه
آرد ۵۰۰ گرم
وانیل ‍۱/۴ قاشق چای‌خوری
سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری
گردو ۱۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی بدون شکر شماره ۴

 

مرحله اول:

پوست سیب را بگیرید و آن را به‌تکه‌های کوچکی تقسیم کنید. سپس، آن را به همراه پودر دارچین و سرکه سیب روی حرارت بگذارید تا پخته شود.

مرحله دوم:

بعد از آماده شدن سیب، آن را به‌طور کامل له کنید. سپس، عسل، روغن زیتون، پودر میخک و وانیل را به آن اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند.

مرحله سوم:

مقداری از گردو را برای تزئین نگه دهید. بقیه آن را با آرد و بیکینگ پودر ترکیب و به بقیه مواد اضافه کنید. این کار را آرام آرام انجام دهید تا به یک خمیر منسجم برسید.

مرحله چهارم:

خمیر را روی سطح صافی پهن کنید و با قالب دلخواه، شیرینی‌های خود را از آن درآورید. البته می‌توانید آن‌ها را به شکل گلوله‌ای هم بردارید و گرد کنید.

مرحله پنجم:

سینی فر را داخل فر بگذارید و ۲۰ دقیقه زمان بگیرید تا شیرینی‌ها آماده شوند. معمولا دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برای این شیرینی‌ها کافی است؛ اما اگر فر شما متفاوت است، بهتر است زمان و درجه حرارت را با توجه به آن مشخص کنید. باید حواستان باشد که شیرینی‌ها نسوزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا