شیرینی اسکار

تصور کنید در جایی مهمان هستید و می‌خواهید شیرینی را که میزبان آورده‌است، امتحان کنید. در کنار دسرهایی مانند کیک هلو با شیر، شیرینی اسکار برای این زمان مناسب است؛ چون در این زمان، اگر شیرینی‌های بزرگ و سفتی وجود داشته‌باشند، حتما هنگام برداشتن و خوردن آن دچار مشکل می‌شوید. بعضی از مهمان‌ها برای جلوگیری از این اتفاق دست به هیچ چیز نمی‌زنند. برای این‌که مهمانان شما این حس را تجربه نکنند، بهتر است با طرز تهیه شیرینی اسکار آشنا شوید که اندازه‌های کوچک و سفتی مناسبی دارند. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور پخت شیرینی اسکار را در اختیارتان می‌گذاریم تا برای مهمانی بعدی خود آماده کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای شیرینی اسکار

نام مواد مقدار لازم
پودر قند ۲/۳ پیمانه
کره ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۲/۵ پیمانه
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
پودر هل ½ قاشق چای‌خوری
گردوی خردشده ۱ پیمانه
شیرینی اسکار
طرز تهیه شیرینی اسکار

دستور تهیه شیرینی اسکار

 

مرحله اول:

کره و تخم‌مرغ‌ها را از یخچال دربیاورید و صبر کنید تا هم‌دمای محیط شوند. با این کار، شیرینی اسکار شما طعم بهتری پیدا می‌کند. سپس، کره را با پودر قند در یک کاسه بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم:

زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید و با وانیل و پودر هل به مواد اضافه کنید. هم زدن را ادامه دهید تا مواد به‌خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم:

آرد برای شیرینی اسکار باید الک شود. ۳ بار این کار را انجام دهید که همه ذرات آرد از هم جدا شوند و هیچ بخشی از آن گلوله‌مانند نباشد. سپس، آرد را به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند.

مرحله چهارم:

سفیده تخم مرغ را با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی بیرون بیاید. سفیده باید یک لایه روی مواد خمیر اسکار قرار بگیرد. گردوها را با اندازه متوسط خرد کنید. برای این اندازه نیازی به خردکن نیست و تنها چاقو یا ساطور کافی است.

مرحله پنجم:

به اندازه یک گردو از مواد خمیر بردارید و آن را در ظرف سفیده تخم مرغ بیاندازید. اجازه دهید همه بخش‌های آن به سفیده آغشته شود. سپس، این مواد را در ظرف گردو بگذارید تا گردوها به آن بچسبند. سپس، روی سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و این شیرینی‌ را روی آن قارر دهید. تا تمام شدن خمیر، آن را گلوله‌ای شکل درآورید و در سفیده تخم مرغ و گردو بغلتانید.

مرحله ششم:

شیرینی‌های اسکار را در فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پخته شوند. مدت زمان دقیق بودن در فر در فرهای مختلف، متفاوت است. بهتر است در همان نزدیکی بمانید تا شیرینی‌ها نسوزند. سپس، آن‌ها را بیرون آورید و اجازه دهید سرد شوند.

شیرینی اسکار
طرز تهیه شیرینی اسکار

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی اسکار

  • اگر به کره علاقه ندارید، از مارگارین استفاده کنید.
  • برای تزئین، پودر قند و شکلات آب‌شده دو انتخاب مناسب هستند.
  • برای چسبیدن بهتر گردو به شیرینی، باید با اندازه کوچک خرد شوند.
  • اگر گردو نداشتید، از پودر مغزهای دیگر مانند پسته، بادام، نارگیل یا کنجد استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا