سیرابی

سیرابی از جمله غذاهایی است که یا یک عده طرفدار پروپاقرص آن هستند یا این‌که هیچ علاقه‌ای به آن ندارند. افرادی که این غذا را دوست ندارند، بوی بد آن را دلیل این اتفاق می‌دانند. اگر شما هم اینطور فکر می‌کنید، ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید؛ چون، علاوه بر توضیح طرز تهیه آن به شما می‌گوییم که چطور بوی این غذا را بگیرید.

سیرابی
طرز تهیه سیرابی

مواد اولیه لازم برای سیرابی

نام مواد مقدار لازم
سیرابی ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
سرکه ۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه

طرز تهیه سیرابی

 

مرحله اول:

سیرابی را باید به‌خوبی بشورید و تمام بخش‌های آن را تمیز کنید. سپس، آن را در ظرف بزرگی بگذارید و آب ولرم و سرکه را هم در این ظرف بریزید. اجازه دهید  ۲ ساعت در این حالت بماند تا بوی بد آن گرفته‌شود. بعد از گذشت این زمان، آب را دور بریزید و آن را بشورید.

مرحله دوم:

سیرابی را با چاقو یا قیچی آشپزخانه به اندازه‌های کوچک ۳ در ۳ سانتی‌‌متری تقسیم کنید و در قابلمه بریزید. سپس، ۸ لیوان یا بیشتر آب اضافه کنید. بهتر است مقدار آب زیاد باشد؛ چون این غذا باید ۴ ساعت روی حرارت باشد و اضافه کردن آب در اواسط کار روی مزه آن تاثیر منفی می‌گذارد.

مرحله سوم:

پیاز را به شکل خلالی یا درسته در قابلمه بریزید و ادویه لازم را هم اضافه کنید. حالا در قابلمه را ببندید تا غذایتان جا بیفتد. بعد از حدود ۴ ساعت غذایتان آماده است تا با آب لیمو ترش یا آب نارنج نوش جان کنید.

سیرابی
طرز تهیه سیرابی

نکته‌های بهتر درست کردن سیرابی

  • برای عطر بهتر این غذا یک قاشق چای‌خوری زنجبیل هم بریزید.
  • می‌توانید پیاز را خرد و با روغن حیوانی سرخ کنید و سپس، به غذا اضافه کنید.
  • یک قاشق غذاخوری جوش شیرین هم مانند سرکه بوی بد این غذا را از بین می‌برد.
  • بعضی افراد به این غذا مقداری نخود یا جگر سفید هم اضافه می‌کنند. این کار به سلیقه شما بستگی دارد.
  • علاوه بر پیاز، هویج، فلفل دلمه‌ای، سیر و کرفس هم بوی بد این غذا را از بین می‌برند. یک عدد از آن‌ها را در قابلمه بریزید و در انتهای کار، بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا