سوپ جو پرک

یکی از انواع سوپ‌ها که در مدت کوتاهی آماده می‌شود، سوپ جو پرک است. درست کردن این پیش‌غذای خوشمزه دردسری برایتان ندارد و می‌توانید آن را به‌راحتی درست کنید و یک غذای عالی برای فصل سرما به حساب می‌آید. در این مطلب دسپخت، قصد داریم روش تهیه این سوپ لذیذ را در اختیارتان قرار دهیم و نکات درست کردن خاص آن را در اختیارتان بگذاریم.

مواد اولیه لازم برای سوپ جو پرک

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ¼ عدد
جو پرک ۱ پیمانه
پیاز متوسط ۱ عدد
هویج بزرگ ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
جعفری تازه ساطوری‌شده ۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
روغن مایع سرخ‌کردنی به اندازه دلخواه
سوپ جو پرک
طرز تهیه سوپ جو پرک

طرز تهیه سوپ جو پرک

مرحله اول:

مرغ را به همراه یک عدد پیاز و مقداری نمک در یک قابلمه بریزید و به آن، آب اضافه کنید. سپس، آن را روی حرارت بگذارید تا برای یک ساعت آبپز شود. اجازه ندهید تمام آب مرغ خشک شود و مقداری از آن را نگه دارید تا در سوپ بریزید.

مرحله دوم:

پیاز را به شکل خلالی نازک خرد کنید و سپس، مقداری در روغن تفت دهید تا سرخ شود. سپس، هویج را هم رنده و به آن اضافه کنید. بعد از این‌که سبک شدند و از حالت خامی درآمدند، رب گوجه فرنگی را بریزید و آن را هم سرخ کنید تا بوی خامی‌اش از بین برود و رنگ بهتری به سوپ‌تان بدهد. سپس، نمک و زردچوبه را به آن‌ها اضافه کنید تا سوپ خوش‌عطری داشته‌باشید.

مرحله سوم:

جو پرک را هم بشورید و به مواد بالا اضافه کنید. مرغ ریش‌ریش‌شده را هم بریزید و اجازه دهید مواد با هم ترکیب شوند و سوپ به غلظت دلخواهتان برسد.

مرحله چهارم:

یک ربع قبل از این‌که شعله زیر قابلمه را خاموش کنید، جعفری ساطوری‌شده و آبلیمو را بریزید تا عطر بیشتری به سوپ بدهند و آن را خوشمزه‌تر کنند. در آخر هم مزه آن را بچشید تا اگر نیاز بود، به آن ادویه بزنید.

سوپ جو پرک
طرز تهیه سوپ جو پرک

نکته‌های بهتر درست کردن سوپ جو پرک

  • به جای سینه مرغ می‌توان از بال مرغ هم استفاده کرد.
  • برای غلیظ شدن این سوپ می‌توانید از رشته ورمیشل استفاده کنید.
  • به همراه جو می‌توان از بلغور هم استفاده کرد که سوپ را مقوی‌تر می‌کند.
  • جو پرک نیازی به خیس کردن ندارد اما اگر از جو کامل استفاده می‌کنید، آن را برای چند ساعت خیس کنید.
  • به جای مرغ می‌توان از عصاره آن استفاده کرد و همین باعث می‌شود که غذایتان در زمان کوتاه‌تری آماده شود.
  • جو پرک سرشار از ویتامین E و C است و برای بیماری‌های ویروسی بسیار مناسب است. همین‌طور، آنتی‌اکسیدان بسیاری دارد و لعاب خوبی به غذا می‌دهد.
  • به جای آبلیمو می‌توانید برای مزه‌دار کردن این پیش‌غذا دو قاشق غذاخوری زرشک را بشورید و اضافه کنید. مزه ترش آن یک ترکیب عالی با بقیه مواد می‌سازد و ظاهر بهتری هم به غذا می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا