سوهان

سوهان از سوغات‌های جذاب قم است و یکی از گزینه‌های خوشمزه به‌عنوان سوغاتی زیارتی به حساب می‌آیند. برای شناسایی سوهان خوب از بد باید بتوانید آن را به‌خوبی درست کنید. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه سوهان را در اختیارتان قرار می‌دهیم و می‌گوییم در آماده کردن آن باید چه نکاتی را رعایت کنید.

مواد اولیه لازم برای سوهان

نام مواد مقدار لازم
آرد جوانه گندم ۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۲۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
گلوکز مایع ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۱/۲ پیمانه
پودر هل ۱/۲ قاشق مرباخوری
خلال بادام یا پسته به اندازه دلخواه
سوهان
طرز تهیه سوهان

طرز تهیه سوهان

 

مرحله اول:

دو آرد جوانه گندم و آرد سفید را با هم ترکیب کنید و روی حرارت بگذارید تا سرخ شوند. تفت دادن آرد حدود نیم تا یک ساعت زمان نیاز دارد و باید در این مدت حواستان باشد که با وجود تغییر کردن رنگ، نسوزد.

مرحله دوم:

بعد از رفتن بوی خامی آرد، شکر و گلاب را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا ذرات شکر آب شوند. سپس، کره را بریزید و باید هم زدن را تا به جوش آمدن مواد ادامه دهید.

مرحله سوم:

بعد از به جوش آمدن مواد، نوبت به اضافه کردن گلوکز می‌رسد. آن را هم بریزید و تا زمانی هم زدن را ادامه دهید که مواد شروع به پس‌دادن روغن کند و به‌راحتی از دیواره‌های ظرف جدا شود.

مرحله چهارم:

روی فویل روغن بریزید و آن را در تمام قسمت‌هایش پخش کنید. سپس، مواد را همانطور که داغ است، روی آن بریزید و با گوشتکوب چرب‌شده بکوبید. در حین کوبیدن خلال‌های بادام یا پسته هم در بخش‌های مختلفش بگذارید. وقتی خلال پسته گذاشتید، با گوشتکوب بکوبید اما زمانی‌که خلال بادام را گذاشتید، تنها فشار دادن کافی است که لابه‌لای مواد قرار بگیرند.

سوهان
طرز تهیه سوهان

نکته‌های بهتر درست کردن سوهان

  • در کنار گلاب، مقداری زعفران آسیاب‌شده هم مزه خوبی به این دسر می‌دهد.
  • ریختن ۲ قاشق غذاخوری عسل علاوه بر مزه خوب، روی رنگ این شیرینی هم تاثیر مثبت می‌گذارد.
سوهان
طرز تهیه سوهان
سوهان
طرز تهیه سوهان
سوهان
طرز تهیه سوهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا