سوشی

اگر اسم سوشی را جلوی یک سری افراد تکرار کنید، بدون فوت وقت می‌گویند: ماهی خام. بله درست است و این غذا با استفاده از ماهی خام تهیه می‌شود اما اگر به روش درستی تهیه شود، یکی از بهترین منابع پروتئینی است و مزه فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه این دسپخت، قرار است  طرز تهیه سوشی را با همه فوت‌وفن‌هایش با شما به اشتراک بگذاریم؛ یعنی علاوه بر دستور اصلی به شما می‌گوییم اگر به ماهی خام علاقه ندارید، این غذا را به چه شکل درست کنید که از آن لذت ببرید.

مواد اولیه لازم برای سوشی

نام مواد مقدار لازم
برنج نیم‌دانه ۲ پیمانه
سرکه ۱/۴ پیمانه
ماهی سالمون ۳۰۰ گرم
شکر ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق غذاخوری
خیار ۱ عدد
پیازچه ۲ عدد
آووکادو ۱ عدد
ورقه جلبک ۳ عدد
سس سویا ۱ قاشق غذاخوری
سوشی
طرز تهیه سوشی

طرز تهیه سوشی

 

مرحله اول:

برنج را به‌خوبی بشورید تا رنگ سفید آن شفاف شود و بهتر است این کار را با آب سرد انجام دهید. سپس، برنج را با مقداری آب در قابلمه بریزید و روی اجاق بگذارید تا پخته شوند. برای این غذا لازم است برنج شما شفته شود؛ پس، آب زیادی در آن بریزید و تا کشیدن شدن تمام آن صبر کنید.

مرحله دوم:

سرکه را با شکر و نمک مخلوط کنید و به‌خوبی هم بزنید. بعد از این‌که برنج آماده شد، این سس را به آن اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا همه دانه‌های برنج با آن ترکیب شوند. سپس، آن را کنار بگذارید تا استراحت کند و برنج شما هم سرح شود.

مرحله سوم:

بعد از سرد شدن برنج، یک جلبک را روی سطح کار بگذارید و برنج را روی ۳/۴ آن پخش کنید. ضخامت این مواد نباید از یک یا دو سانتی‌متر بیشتر باشد و به‌خوبی هم فشار دهید تا به جلبک بچسبند و در آخر، سس سویا را روی آن بریزید.

مرحله چهارم:

ماهی، پیازچه، آووکادو و خیار را به شکل خلالی ببرید و روی آن بگذارید. سپس، گوشه جلبک را به‌آرامی بگیرید و شروع به رول شدن کنید. بعد از آماده شدن، آن‌ها را به اندازه‌ای که دوست دارید، برش بزنید و سپس، نوش جان کنید.

سوشی
طرز تهیه سوشی

نکته‌های بهتر درست کردن سوشی

  • بعضی افراد ممکن است تنها از شکر یا نمک استفاده کنند که این امر سلیقه‌ای است.
  • علاوه بر مواد بالا، می‌توان از مواد دیگری مانند هویج و سبزیجات خام هم استفاده کرد.
  • برای این‌که سس شما مزه بهتری بگیرد و با ذائقه ایرانی هم هماهنگ باشد، می‌توانید مقداری سس مایونز و سس کچاپ هم به آن اضافه کنید.
  • افراد زیادی هستند که از ماهی خام استقبال نمی‌کنند؛ دراین‌صورت می‌توان گوشت ماهی را دودی کرد یا از کنسرو تن‌ماهی استفاده کرد. اگر اولین بار است که به سراغ این غذا می‌روید، بهتر است از ماهی پخته استفاده کنید.
  • ژاپنی‌ها در این غذا از سرکه برنج استفاده می‌کنند. اگر به آن دسترسی ندارید، سرکه سیب هم جایگزین مناسبی برای آن است. البته بدانید که سرکه را نمی‌توان حذف کرد؛ اما اگر به طعم آن علاقه‌ای ندارید، نصف مقدار آن، آب به سس اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا