سوسیس خانگی

افراد زیاد به غذاهای بیرونی مانند سوسیس بندری علاقه دارند اما ترجیح می‌دهند به جای آن‌ها از غذاهای سالم خانگی مانند سوسیس خانگی استفاده کنند. اما خبر خوش این است که می‌توان این غذاها را در خانه و با مواد سالم تهیه کرد. از آن‌جایی هم که هیچ ماده نگه‌دارنده‌ای ندارند، خیالتان راحت باشد که سالم هستند. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه سوسیس خانگی را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای سوسیس خانگی

نام مواد مقدار لازم
گوشت مرغ بدون استخوان ۵۰۰ گرم
شیر خشک ۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ۱ قاشق غذاخوری
آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
یخ خردشده ۱/۴ پیمانه
کاور سوسیس ۲ متر
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و پاپریکا به اندازه دلخواه
سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری
سوسیس خانگی
طرز تهیه سوسیس خانگی

طرز تهیه سوسیس خانگی

 

مرحله اول:

اگر گوشت را تازه خریده‌اید، آن را به‌خوبی بشورید و بعد از خشک شدن، در فریزر بگذارید تا نیمه‌منجمد شود. سپس، گوشت را به همراه، آرد، نشاسته، شیر خشک، روغن مایع و سیر در مخلوط‌کن بریزید تا به‌خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم:

حالا روغن مایع، تخم مرغ، یخ و ادویه‌ها را اضافه کنید و دوباره مخلوط‌کن را روشن کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم:

بعد از خاموش کردن دستگاه، مواد را به مدت نیم ساعت ورز دهید تا بهم بچسبند. سپس، آن‌ها را داخل قیف بریزید و به‌آرامی به داخل کاور سوسیس منتقل کنید. هیذچ هوایی نباید داخل کاور باشد. به همین خاطر، بعد از ریختن مواد چند بار به آن ضربه بزنید تا تمام هوای آن را بگیرید. همین‌طور، می‌توانید برای این کار از سوزن کمک بگیرید. با سوزن یک سوراخ روی پلاستیک ایجاد و سپس، با فشار دست هوای داخل آن را خارج کنید.

مرحله چهارم:

حالا سوسیس‌ها را به اندازه دلخواه درآورید و انتهای آن‌ها را با نخ گره بزنید. در قابلمه‌ای آب بریزید و بعد از گذاشتن یک قابلمه دیگر، سوسیس‌ها را داخل آبکش بریزید تا با بخار آب پخته شوند. ۴۵ دقیقه زمان برای این کار کافی است.

مرحله پنجم:

بعد از گذشت این زمان، سوسیس‌ها را داخل آب سرد بزنید و صبر کنید تا خنک شوند. سپس، آن‌ها را برای یک روز کامل داخل یخچال بگذارید تا آخرین مرحله آماده شدن را هم پشت سر بگذارند. حالا می‌توانید آن‌ها را در غذاهایی که دوست دارید، بریزید و نوش جان کنید.

سوسیس خانگی
طرز تهیه سوسیس خانگی

نکته‌های بهتر درست کردن سوسیس خانگی

  • مقداری سویا هم برای خوشمزه‌تر شدن غذا مناسب است.
  • به جای گوشت مرغ می‌توانید از گوشت گوساله استفاده کنید.
  • برای مزه بهتر، اسانس دود هم می‌توانید به مواد اولیه اضافه کنید.
  • ریختن ادویه‌هایی مانند هل، زردچوبه، جوز هندی، تخم گشنیز، زنجبیل، پودر سیر، پودر پیاز و دارچین هم مزه خوبی به سوسیس‌هایتان می‌دهد.
سوسیس خانگی
طرز تهیه سوسیس خانگی
سوسیس خانگی
طرز تهیه سوسیس خانگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا