سمبوسه

اسم غذاهای تند و پر از فلفل که می‌آید، اکثر افراد یاد سمبوسه و فلافل می‌افتند. غذاهای جنوبی که ادویه‌های مختلف به آن عطر بی‌نظیری می‌دهند. سمبوسه یکی از غذاهای سبکی است که آن را می‌توانید در زمان کوتاهی تهیه کنید. درست کردن آن سختی چندانی ندارد اما برای تهیه بی‌نقص آن بهتر است با فوت‌وفن آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه این غذا را با نکات درست کردن خوشمزه آن در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم سمبوسه

نام مواد مقدار لازم
نان لواش ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
تره یک دسته کوچک
گشنیز یک دسته کوچک
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز به اندازه دلخواه
سمبوسه
طرز تهیه سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه

 

مرحله اول:

سیب‌زمینی‌ها را بشورید و در یک قابلمه بریزید. چند لیوان آب به آن‌ها اضافه کنید و روی حرارت بگذارید. آن‌ها باید آبپز شوند. بعد از آماده شدن، پوست آن‌ها را بگیرید و با گوشت‌کوب یا قاشق له کنید.

مرحله دوم:

پوست پیاز را بگیرید و آن را به شکل نگینی خرد کنید. تابه‌ای روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا روغن داخل آن داغ شود. حالا پیاز را داخل آن بریزید و به آن، نمک و زردچوبه اضافه کنید.

مرحله سوم:

سیب‌زمینی له‌شده را به پیاز سرخ‌شده اضافه کنید. سبزی‌های تره و گشنیز را بشورید و بعد از خشک شدن، باید ساطوری شوند. حالا سبزی‌های معطر را هم در تابه بریزید و هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. فلفل سیاه و فلفل قرمز را هم روی مواد بپاشید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

نان‌های لواش را به شکل مستطیلی برش بزنید. یک گوشه آن را بگیرید و به‌حالت مثلثی تا کنید. این کار را دو بار انجام دهید. سپس، یک قسمت از آن را باز کنید و مقداری از مواد سمبوسه را داخل آن بریزید. در ادامه، تکه آخر نان لواش را تا کنید تا مواد به‌طور کامل داخل نان بمانند و بیرون ریخته نشوند.

مرحله پنجم:

در قابلمه روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس، سمبوسه‌ها را داخل آن‌ها بریزید و صبر کنید تا هر دو طرف نان‌ها سرخ شوند. بعد از طلایی شدن، آن‌ها را از داخل ظرف بردارید و روی آبکش بگذارید. با این کار، تمام روغن اضافه آن‌ها خارج می‌شوند. حالا می‌توانید این غذای جذاب جنوبی را با سس دلخواه یا سایر مخلفات نوش جان کنید.

سمبوسه
طرز تهیه سمبوسه

نکته‌های بهتر درست کردن سمبوسه

  • جعفری خرد‌شده هم عطر تازه‌ای به غذایتان شما می‌دهد.
  • می‌توانید مواد داخل این غذا را تغییر دهید و موادی مانند تکه‌های مرغ سرخ‌شده داخل آن بریزید.
  • اگر مثلثی تا کردن برایتان سخت است، به هر شکلی که دوست دارید، می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • ادویه‌هایی مانند پودر سیر، پودر تخم گشنیز، آویشن و پاپریکا هم با سلیقه شما هم‌خوانی داشت، اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا