سالاد کینوا با کاهو

افرادی که وگان یا گیاهخوار هستند، نمی‌تواننند مواد موردنیاز خود را از محصولات حیوانی یا موارد دیگر به دست آورند؛ به همین خاطر، باید به دنبال جایگزین آن‌ها باشند. سالاد کینوا با کاهو یکی از خوراک‌های سالمی است که در رژیم غذایی این افراد بسیار می‌بینید. کینوا پروتئین فراوانی دارد و ترکیب آن با کاهو یک وعده سبک اما کاملی را به آن‌ها هدیه می‌دهد. اگر می‌خواهید این غذا را امتحان کنید، طرز تهیه این سالاد با کاهو را در ادامه این مطلب دسپخت بخوانید. در کنار آن، انواع سالاد با کاهو را هم بشناسید تا بتوانید به غذاهایتان تنوع بیشتری دهید.

مواد اولیه لازم سالاد کینوا با کاهو

نام مواد مقدار لازم
کینوا ۱ پیمانه
کاهو ۱ عدد
خیار ۱ عدد
پیاز سفید/ قرمز ۱ عدد

مواد اولیه لازم سس سالاد کینوا با کاهو

نام مواد مقدار لازم
نعنا خشک ۱ قاشق چای‌خوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری
خردل ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
سس سویا ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
سالاد کینوا با کاهو
طرز تهیه سالاد کینوا با کاهو

طرز تهیه سالاد کینوا با کاهو

 

مرحله اول:

کینوا را باید بشورید. برای این کار، در یک ظرف پرآب، کینوا را بریزید. همه مواد اضافه و کثیفی‌های آن را بگیرید. سپس، به همراه مقداری آب آبپز کنید. بعد از پخته شدن که معمولا نیم ساعت طول می‌کشد، آن را آبکش کنید تا آب اضافه آن از بین برود.

مرحله دوم:

کاهو، خیار و پیاز را به شکل و اندازه دلخواه خرد کنید. سپس، این مواد سالاد را در یک کاسه مناسب بریزید. طوری که به‌راحتی بتوانید مواد را هم بزنید. کینوا را به ترکیب مواد اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید.

مرحله سوم:

به سراغ درست کردن سس بروید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید. این مایه به‌دست‌آمده را روی سالاد بریزید و هم بزنید. حالا سالاد کینوا شما آماده است تا نوش جان کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد کینوا با کاهو

  • به جای آب، می‌توانید از آب مرغ استفاده کنید یا عصاره مرغ داخل آب بیاندازید تا کینوا عطر بهتری پیدا کند.
  • اگر موادی را دوست نداشتید، می‌توانید آن را حذف یا با مواد دیگر جایگزین کنید. سالادها می‌توانند خلاقانه تهیه شوند. سالاد کلم قرمز با کشمش یکی از انواع پیش‌غذاهایی است که می‌توانید از مواد آن برای درست کردن این سالاد ایده بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا