سالاد مرغ

طرز تهیه سالاد مرغ

سالادی که هم برای ناهار و هم شام یک وعده کامل باشد، سالاد مرغ است. این غذا یک وعده کامل به حساب می‌آید و با خوردن آن خیالتان راحت باشد که برای چند ساعت احساس گرسنگی نمی‌کنید. همین‌طور، مواد مختلفی را می‌توانید در آن بریزید. این مساله می‌تواند یک موضوع مهم برای افرادی باشد که حساسیت غذایی دارند و علاقه زیادی به یک سری مواد خاص دارند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه سالاد مرغ را به شما آموزش می‌دهیم و در کنار مواد اولیه موردنیاز، می‌گوییم چطور سالاد خود را فوق‌العاده خوشمزه درست کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای سالاد مرغ

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۱ عدد
تخم مرغ آبپز ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
هویج آبپز ۱ عدد
کنسرو ذرت ۱ عدد
نخود فرنگی ۱ پیمانه
شوید، گشنیز، جعفری و پیازچه ۱ پیمانه
سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
ماست شیرین و چکیده ۲ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۲ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
پودر سیر به اندازه دلخواه
پودر آویشن به اندازه دلخواه
خیارشور ۴ عدد

سالاد مرغ

دستور تهیه سالاد مرغ

مرحله اول:

سینه مرغ را با پیاز و مقداری نمک بپزید. حدود یک ساعت طول می‌کشد که سینه مرغ به‌طور کامل پخته شود. اگر به اندازه یک ساعت و بیشتر به آن فرصت ندهید؛ هنگامی که مرغ را در دهان می‌گذارید، حالت چسبناکی پیدا می‌کند. بعد از پخت زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید سرد شود. سپس، آن را با سلیقه خود به‌صورت نگینی یا ریش‌ریش خرد کنید.

مرحله دوم:

سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به‌صورت نگینی درآورید. سپس، آن‌ها را آبپز کنید. اگر بعد از پخته شدن، آب همراه سیب‌زمینی‌ها بود، آن‌ها را آبکش کنید. هویج آبپزشده را هم به‌صورت نگینی درآورید.

مرحله سوم:

سبزی‌ها را به‌خوبی بشورید و بعد از خشک شدن، خرد کنید. این کار با ساطور به‌آسانی انجام می‌شود اما می‌توانید از مخلوط‌کن یا چاقوی تیز هم کمک بگیرید.

مرحله چهارم:

سس مایونز، ماست، آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. مقداری خیارشور را هم رنده کنید و بعد از گرفتن آب آن، روی سس بریزید.

مرحله پنجم:

مرغ، سیب زمینی، نخود، ذرت، سبزیجات، تخم مرغ آبپز و هویج را در یک کاسه بزرگ بریزید و سپس، همراه با سس آماده شده مقداری پودر سیر و پودر آویشن به مواد بزنید. هم زدن را به‌آرامی انجام دهید که سیب‌زمینی‌ها یا بقیه مواد له نشوند و ظاهر سالاد مرغ هم زیبا باشد.

سالاد مرغ

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد مرغ

  • به جای لیمو ترش می‌توان از سرکه بالزامیک استفاده کرد.
  • برای رژیمی شدن سالاد، سس کمتری به آن بزنید و حتما از ماست استفاده کنید.
  • به جای آبپز کردن مرغ، می‌توانید آن را برای چند ساعت مزه‌دار و سپس، سرخ کنید.
  • موادی مانند کنجد و کینوآ سالاد را سالم‌تر و مقوی‌تر می‌کنند. پس، از آن‌ها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا