سالاد ماکارونی

اگر همه زمانتان را برای دورهمی‌های دوستانه به پختن غذا اختصاص دهید، هیچ لذتی از این دورهمی نمی‌برید. حتی مجبور هستید با حال خسته از دیگران پذیرایی کنید. این اتفاق باعث می‌شود که حال مهمانان هم گرفته‌شود. به جای پختن چندین غذای مختلف بهتر است غذای سبکی مانند سالاد ماکارونی را انتخاب کنید. غذای خوشمزه‌ای که نسل جوان بسیار مشتاق آن است. در ادامه طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی را در اختیارتان می‌گذاریم که برای مهمانی دوستانه بعدی خود از آن استفاده کنید.

مواد اولیه لازم برای سالاد ماکارونی

نام مواد مقدار لازم
ماکارونی فرمی ۱ بسته
خیار شور متوسط ۶  عدد
ژامبون ۳۰۰ گرم
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
ذرت ۱۰۰ گرم
سس مایونز به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
سالاد ماکارونی
طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

مرحله اول:

تا نصف یک قابلمه مناسب مقدار ماکارونی آب بریزید. آن را روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن، ماکارونی‌های فرمی و مقداری نمک در آن بریزید و صبر کنید تا دوباره به جوش بیاید. معمولا روی هر ماکارونی مقدار زمان لازم برای روی شعله بودن آن نوشته می‌شود. شما می‌توانید به آن نگاه کنید. تنها باید بدانید که نباید ماکارونی‌ها خمیر شوند.

مرحله دوم:

ژامبون و خیارشورها را به‌صورت نگینی خرد و به نخود فرنگی و ذرت اضافه کنید. بعد از پخته شدن ماکارونی و آبکش کردن آن، این مواد را هم با آن ترکیب کنید.

مرحله سوم:

سس مایونز و آب لیمو ترش را هم بزنید و به مواد اضافه کنید. سپس، سالاد ماکارونی رو مزه کنید و ببینید آیا نمک آن کم است یا خیر. اگر اندازه نمک کافی بود، تنها فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم:

سالاد ماکارونی را در ظرف دلخواه بریزید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید. خنک شدن آن باعث خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود. اگر می‌خواهید این غذا را برای مناسبت خاصی تدارک ببینید، درست کردن آن با قالب می‌تواند آن را زیباتر کند. برای این کار، بعد از انتخاب قالب دلخواه، با پلاستیک فریزر کف و دامنه قالب را پر کنید. سپس، سالاد را داخل آن بریزید و فشار دهید. بعد از چند ساعت ماندن در یخچال می‌توانید آن را در ظرف دلخواه برگردانید.

سالاد ماکارونی
طرز تهیه سالاد ماکارونی

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد ماکارونی

  • به ماکارونی در حال جوش، روغن اضافه کنید تا به هم نچسبند.
  • از ماکارونی‌های فرمی رنگارنگ استفاده کنید تا سالاد جذاب‌تر شود.
  • اگر مایل بودید یک عدد هویج را نیم‌پز و به شکل خلالی به آن اضافه کنید.
  • به جای ژامبون می‌توانید از سینه مرغ ریش‌ریش‌شده یا تن ماهی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا