سالاد شیرازی

بعضی از غذاها مانند قرمه سبزی به مخلفاتی در کنار خود نیاز دارند تا خوشمزگی آن را بیشتر احساس کنید. در روزهای گرم تابستان که غذا خوردن سخت است؛ سالاد شیرازی درست کنید تا با عطر و مزه ترش آن بتوانید غذای خود را نوش جان کنید. درست کردن این سالاد کار سختی نیست اما مناسب درست کردن آن برای روزهایی که مهمان دارید، مهم است. در ادامه، طرز تهیه سالاد شیرازی را در اختیارتان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم چطور کاری کنید همه سر میز غذا خواهان امتحان کردن این سالاد باشند.

مواد اولیه موردنیاز برای سالاد شیرازی

نام مواد مقدار لازم
خیار متوسط ۴ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
پیاز سفید متوسط ۱ عدد
نعنا خشک یک قاشق غذاخوری
آبغوره ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به اندازه دلخواه
سالاد شیرازی
طرز تهیه سالاد شیرازی

دستور تهیه سالاد شیرازی

مرحله اول:

خیارها و گوجه‌فرنگی‌ها را به‌خوبی بشورید و در آبکش بریزید تا خشک شوند. سپس، آن‌ها را به‌صور نگینی خرد کنید. برای این‌که خیارها و گوجه‌ها خراب نشوند؛ آن‌ها را روی تخته چوبی یا پلاستیکی خرد کنید. اول به‌صورت خلالی درآورید و سپس، خلال‌ها را نگینی کنید. اندازه آن‌ها به دلخواه شما است. اکثر افراد سالاد شیرازی را برای مجالس به‌صورت ریز خرد می‌کنند.

مرحله دوم:

پیاز سفید را بشورید و یک لایه از پوست آن را بگیرید. قسمت بالایی و پایینی آن را جدا کنید تا در سالاد نباشد. سپس، آن را روی تخته بگذارید و به شکل نگینی خرد کنید.

مرحله سوم:

خیارها، گوجه‌فرنگی‌ها و پیاز خردشده را در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس، نعنا خشک، آبغوره، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سالاد شیرازی شما آماده است و می‌توانید آن را با هر غذایی که دوست دارید، نوش جان کنید.

سالاد شیرازی
طرز تهیه سالاد شیرازی

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد شیرازی

  • بعضی از افراد در این سالاد فلفل دلمه‌ای هم می‌ریزند.
  • جعفری تازه خردشده عطر فوق‌العاده‌ای به سالاد می‌دهد.
  • بعضی از افراد از سس مایونز برای مزه‌دار کردن سالاد استفاده می‌کنند.
  • به جای آبغوره می‌توانید آب چند لیمو ترش تازه را بگیرید و به آن اضافه کنید.
  • اگر برا مهمانی سالاد شیرازی درست می‌کنید؛ قبل از شام آن را مزه‌دار کنید تا آب نیاندازد.
  • برای این‌که سالاد شما در میز مجلس زیباتر باشد؛ می‌توانید مواد اولیه آن را به‌صورت جداگانه در ظرف تزئین کنید و سس آن را کنار آن بگذارید تا هرکس برای خود مخلوط کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا