سالاد سیب زمینی با شوید

برای مهمانی‌های خود تنها سالاد الویه درست نکنید. همان مواد را بردارید و سالاد سیب زمینی با شوید درست کنید. این سالاد به‌عنوان یک غذای سبک برای ناهار و شام یا یک میان‌وعده پرکالری می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. از آن‌جایی هم که در تهیه آن سس مایونز استفاده می‌شود، حتما کودکان از آن استقبال می‌کنند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه سالاد سیب زمینی با شوید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای سالاد سیب زمینی با شوید

نام مواد مقدار لازم
سیب‌زمینی متوسط ۱ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
خیارشور ۶ عدد
پیازچه ۱۰۰ گرم
شوید تازه ۵۰ گرم

مواد اولیه لازم برای سس سالاد سیب زمینی با شوید

نام مواد مقدار لازم
سس مایونز به اندازه دلخواه
لیمو ترش ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر به اندازه دلخواه
سالاد سیب زمینی با شوید
طرز تهیه سالاد سیب زمینی با شوید

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با شوید

 

مرحله اول:

سیب‌زمینی و مرغ باید به‌طور جداگانه آبپز شوند. یک قابلمه بردارید و تا نصف آب بریزید. سپس، سیب‌زمینی‌ها را بشورید و داخل آن بیاندازید. بعد از گذاشتن روی حرارت، زیر آن را کم کنید و صبر کنید تا کاملا پخته شوند.

مرغ را روی حرارت بگذارید. بعد از به جوش آمدن، یک بار آب آن را عوض کنید. حالا دوباره در قابلمه مرغ، آب بریزید و به همراه یک پیاز کوچک، یک تکه فلفل دلمه‌ای و هویج و نمک بپزید. معمولا یک ساعت زمان برای پخت مرغ کافی است.

مرحله دوم:

بعد از آبپز شدن، سیب‌زمینی و مرغ را خرد کنید. شکل خرد کردن به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید آن‌ها را به‌صورت نگینی خرد کنید. یا این‌که سیب‌زمینی‌ها را له و سینه مرغ را ریش‌ریش کنید.

مرحله سوم:

شوید و پیازچه را به‌خوبی بشورید تا هیچ آلودگی نداشته‌باشند. سپس، برای خشک شدن، آن‌ها را در آبکش بریزید. بعد از خشک شدن، آن‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید؛ اما بهتر است زیاد ریز نشوند تا به‌راحتی در سالاد دیده شوند.

مرحله چهارم:

خیارشور را به‌صورت نگینی خرد کنید. حالا همه مواد را با هم در یک کاسه بزرگ بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله پنجم:

نوبت به تهیه سس می‌رسد. مواد سس را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا مایونز با آبلیمو یکدست شود. ادویه را هم به مواد اضافه کنید و حالا سس را روی مواد سالاد سیب‌زمینی بریزید. آرام هم بزنید تا سس به تمام قسمت‌های سالاد برسد.

مرحله ششم:

حالا سالاد سیب زمینی با شوید خود را در ظرفی که دوست دارید، بریزید. سپس، روی آن را با در ظرف یا مقداری سلفون بپوشانید. بهتر است قبل از نوش جان کردن، مدتی در یخچال بماند تا طعم بهتری پیدا کند.

سالاد سیب زمینی با شوید
طرز تهیه سالاد سیب زمینی با شوید

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد سیب زمینی با شوید

  • اگر به پاپریکا علاقه دارید، می‌توانید به سالادتان هم اضافه کنید.
  • به جای آب لیمو ترش، آب غوره یا سرکه هم مزه ترش خوبی به سالاد شما می‌دهد.
  • به جای مرغ می‌توانید از ژامبون هم استفاده کنید که عطر بیشتری به سالادتان بدهد.
  • اگر می‌خواهید سالاد خود را کم‌کالری تهیه کنید، می‌توانید سینه مرغ را در آن حذف کنید.
  • اگر به جای سس مایونز از ماست استفاده می‌کنید، بهتر است ماست چکیده و شیرین به کار ببرید؛ چون معمولا سس با ماست آب می‌اندازد.
  • برای درست کردن قالبی سالاد سیب‌زمینی، کف ظرف دلخواهتان یک کیسه فریزر بیاندازید؛ سپس، مواد را داخل آن بریزید و فشار دهید. بعد از سرد شدن در یخچال، آن را در ظرف دلخواه خود برگردانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا