سالاد تبوله

کسانی که رژیم دارند و به دنبال غذاهای سبک هستند، ممکن است در مدت کوتاهی از این مسیر خسته شوند و بخواهند به سراغ غذاهای پرکالری و متنوع‌تر برود؛ اما اگر شما هم جزء این گروه هستید، به جای این فکر به سراغ تجربه‌های تازه مانند مزه کردن غذاهای مختلف مانند سالاد تبوله لبنانی بروید. این سالاد کالری کمی دارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر به دنبال مخلفات برای کامل کردن سفره خود هم باشید، خیالتان راحت باشد که این غذا می‌تواند سفره شما را رنگی‌تر کند. در ادامه این مطلب دسپخت، روش تهیه سالاد تبوله را با شما در میان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای سالاد تبوله

نام مواد مقدار لازم
بلغور گندم ۱ پیمانه
آب جوش ۲ پیمانه
نعنا تازه ۱ پیمانه
جعفری ۲ پیمانه
پیازچه ۸ عدد
خیار ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
سالاد تبوله
طرز تهیه سالاد تبوله

طرز تهیه سالاد تبوله

 

مرحله اول:

بلغور گندم را در یک ظرف دربسته بریزید و آب را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت استراحت کند تا خیس بخورد. بعد از این کار، مقداری از روغن زیتون را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بیشتر آماده شود. این کار هضم آن را آسان‌تر می‌کند و اجازه نمی‌دهد خوردن این سالاد شما را اذیت کند. سپس،  این ماده را از روی حرارت بردارید و آبکش کنید.

مرحله دوم:

جعفری و نعنا را بشورید و صبر کنید تا خشک شوند. سپس، آن‌ها را برای سالاد تبوله خرد کنید. اندازه خرد کردن به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دلتان نمی‌خواهند سبزی‌ها در سالاد معلوم باشند، آن‌ها را به‌طور کامل خرد کنید.

مرحله سوم:

به سراغ خیار، گوجه فرنگی و پیازچه‌ها بروید و آن‌ها را به شکل نگینی خرد کنید. اندازه آن‌ها باید کوچک‌تر از اندازه‌ای باشد که برای سالاد شیرازی خرد می‌کردید.

مرحله چهارم:

همه مواد را با هم ترکیب کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت در یخچال بمانند تا جا بیفتد. فقط یادتان باشد حتما از ظرف دردار استفاده کنید تا بوی آن‌ها از بین نرود.

مرحله پنجم:

روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را به آن‌ها اضافه و نوش جان کنید. اگر دلتان می‌خواهد سالاد تبوله شما سس بیشتری داشته‌باشد، مقدری موسیر، خردل، روغن زیتون و سرکه انگور را با هم ترکیب و روی مواد بریزید.

سالاد تبوله
طرز تهیه سالاد تبوله

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد تبوله

  • اگر پیازچه نداشتید، از پیاز استفاده کنید.
  • اگر در فصل سرما این سالاد را درست می‌کنید، مقدار دانه انار تازه هم به مواد آن اضافه کنید.
  • سالاد تبوله به‌عنوان مخلفات در میزهای مهمانی و غذای اصلی برای افراد می‌تواند انتخاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا