سالاد انار

سالادها یکی از پیش‌غذاهایی هستند که می‌توانید آن را با هر موادی که دوست دارید، تهیه کنید. سالاد انار یکی از آن‌ها است که در روزهایی که انار تازه می‌رسد، تقاضای فراوانی برای آن وجود دارد. فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای خوردن این سالاد در کنار بقیه غذاها است. در ادامه دستور تهیه سالاد انار را به‌طور ساده در اختیار شما می‌گذاریم و سپس، به شما می‌گوییم چطور آن را به شکلی درآورید که مطابق سلیقه شما باشد. ادامه را بخوانید تا سالاد انار دلخواه خود را تهیه کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای سالاد انار

نام مواد مقدار لازم
برگ کلم بنفش متوسط ۱ عدد
انار قرمز ۲ عدد
مغز گردو ۱۰۰ گرم

مواد اولیه موردنیاز برای سس سالاد انار

نام مواد مقدار لازم
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده شیرین ۲ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
سالاد انار
طرز تهیه سالاد انار

دستور تهیه سالاد انار

مرحله اول:

برگ‌های پوسیده بیرونی کلم بنفش را جدا کنید و آن را بشورید. بعد از خشک شدن، آن را با یک چاقوی تیز خرد کنید. اگر می‌خواهید اندازه آن ریز باشد، رنده کردن گزینه بهتری است. اندازه کلم به سلیقه شما بستگی دارد. اگر تکه‌های درشت و زیر دندان آمدن آن‌ها را دوست دارید، بزرگ برش بزنید. در غیراین‌صورت رنده ریزی مناسب است.

مرحله دوم:

انار را پوست بکنید و دانه‌های آن را از غلاف آن جدا کنید. برای این‌که تمام دانه‌های انار بدون خراب شدن جدا شوند؛ قسمت بالایی آن را باز کنید. از قسمتی که پوسته‌های نازک داخلی آن مشخص است، برش‌هایی در اطراف آن بزنید. سپس، دایره وسط انار را جدا و در نهایت، با کمی فشار قسمت‌ها را از هم باز کنید. انار بدون خراب شدن باز می‌شود.

مرحله سوم:

سس مایونز و ماست را با هم مخلوط کنید و روی آن‌ها آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه بریزید.

مرحله چهارم:

گردوها را تمیز کنید و با چاقو به چند قسمت کوچک تقسیم کنید. ریز کردن آن‌ها برای سالاد انار هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. کافی است آن‌ها را در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید تا آسیاب شوند.

مرحله پنجم:

در یک ظرف مناسب کلم بنفش و انار را بریزید و روی آن‌ها سس و گردو بریزید. همه مواد را با هم ترکیب کنید. از دو قاشق و چنگال استفاده کنید که به‌راحتی تمام بخش‌های سالاد زیر و رو شوند و سس به تمام قسمت‌ها برسد. سالاد انار را در ظرف دلخواه بریزید و نوش جان کنید.

سالاد انار
طرز تهیه سالاد انار

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد انار

  • خامه و یک قاشق غذاخوری عسل طعم بهتری به سس انار می‌دهند.
  • برای عطر بهتر سالاد به آن گلپر یا سبزیجات معطر تازه یا خشک اضافه کنید.
  • اگه امکان تهیه سس ندارید، از سس‌های فرانسوی یا هزار جزیره استفاده کنید.
  • برای تهیه سس، به جای لیمو ترش، سس سویا یا سرکه بالزامیک هم خوشمزه هستند.
  • ترکیب کردن حبوبات مانند لوبیا، نخود و ذرت سالاد شما را خوشمزه و قوی‌تر از قبل می‌کند.
  • درست کردن سالاد انار می‌تواند سلیقه‌ای هم باشد. زرشک، کشمش، کلم بروکلی، گل کلم، هویج و پیاز قرمز هم به دلخواه اضافه و سالاد خود را با طعم جدیدی امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا